איך להתחיל ללמוד מאגיה?

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 16/01/2020

שאלה שעולה וחוזרת שוב ושוב. לרוב מסיבות לא נכונות: הרבה רוצים ללמוד מאגיה בגלל שהם רוצים את התוצאות של מאגיה: החזרת אהבה, כוח על אחרים או קללות- אבל הבעיה היא שגם אם אמסור את כל המתכונים שלי ללא שינוי הם פשוט לא יעבדו לרוב האנשים. מדוע? כי צריך מערכת יחסים סבוכה ומורכבת עם עולם הרוחות והבנה מעמיקה של תבניות אנרגיה, כדי ששינוי כזה יתרחש. אזי- נשאלת השאלה איך ללמוד מאגיה?

689162020116131121700

נתחיל בעניין פשוט: מאגיה היא נושא סבוך ועשיר ומלא אלמנטים תרבותיים שונים. שנה אינה מספיקה כדי לכסות את הבסיס. אני יכול לומר שאחרי לימודי המאגיה שלי עשייה של שלושה תארים אקדמאים הייתה קלה יחסית. זה ממש לא בשביל כולם. כל נושא במאגיה אחרי שלמדנו את הבסיס הוא עולם ומלואו ודורש התמחות.

מה עם מורה? ובכן, מורים למאגיה הם נדירים ורובם עם מטרות די נלוזות. בין אם לספוג את האנרגיה של התלמיד כדי לשמר נעורים או עוצמה, או מטרות של אגו ומעמד, לגשת למורה מבלי לעבור הכנה זה מסוכן. צריך לבוא למורה אחרי שלמדנו איזה בסיס כדי לייצר דיאלוג עמו. לבוא למישהו ולומר “למד אותי הכול מאפס ואני לא אפתח ספר” זה רעיון רע, ממש. צריך להגיע אחרי שלמדנו ותרגלנו מאגיה ברמה הבסיסית ביותר. דוגמא נהדרת למורה גרוע הוא “המורה המתקשר” שכל הידע שלו הגיע מאיזו ישות ולא חושף את התלמיד לספרים או מקורות מידע אחרים- שהם הכרחיים, תאמינו לי.

בנוסף, לרוב המורה לא ישקיע ידע בתלמיד אם התלמיד לא רוצה להצטרף למסורת רלוונטית שהמורה מלמד או נותן. קבליסט לא ילמד קבלה למכשפה ויקאנית, והאחרונה לא בדיוק תזרום עם קורבנות הדם של סנטריה. כדי להגיע למורה הנכון יש צורך לקרוא ולהעמיק בחומר כדי להכיר גם את המסורות השונות. מכיוון שארץ ישראל גם קטנה והידע בה דל, סביר להניח שלימוד וחניכה מעמיקים ידרוש נסיעות לחו”ל, וביקורים רבים בנכר. אין דרך להימנע מזה. אי אפשר ללמוד מאגיה מבלי להוציא כסף או משאבים אחרים. זה נושא ומקצוע בעל דרישות גבוהות.

הצורך הראשון ללימוד הוא בעצם קריאת ספרים רלוונטיים בנושא: מאמרים באינטרנט זה נחמד, אבל כדי להתקדם עליכם להתמסר לידע שאנשים שהגיעו לרמה שכותבים ספר יכולים להעניק. כמה כאלה תורגמו לעברית– המאמר שלי פורסם ב2018, והיום יש מספר אנשים שקוראים את הספרים בו. אני לא יכול לבקש את זה מספיק: תקראו את הספרים לפי הסדר ואל תפספסו אפילו אחד. במידה והספר חסר בהוצאה או ברשתות הספרים תמצאו אותם בחנויות יד שניה או באתר סימניה.

689162020116131159951

מתי דעו שאתם מוכנים למורה? כאשר הכישורים הללו נמצאים ברשותכם:

  1. קראתם את הספרים, והבנתם אותם.
  2. יש לכם כישורי מדיטציה בסיסיים.
  3. יש לכם כלי חיזוי שמקובל אוניברסלית: כמו קלפי טארוט, שאתם מבינים את הסמלים בו ויש לכם ניסיון של שנה לפחות בחיזוי באמצעותו על בסיס קבוע- או שנתיים שלוש על בסיס לא קבוע.
  4. יש לכם כישורי הדמיה (ויזואליזציה) בסיסיים.
  5. אתם יודעים סוגים שונים של טיהור ומבינים את המקור והמשמעות של החומרים שבהם אתם משתמשים.
  6. אתם יודעים סוגים שונים של לחשי הגנה בסיסיים שמונעים מכם לספוג ערפדות אנרגטית.
  7. אתם פחות או יותר סגורים לאיזה מסורת אתם רוצים להצטרף.

אם עקבתם אחרי השלבים הללו אתם עכשיו מוכנים להתחיל ללמוד כישוף. צורה טובה למשוך מורה שיתעניין בתהליך שלכם היא לכתוב שאלות קונקרטיות ורלוונטיות בקבוצות שיח על הנושא: במקום “מה החשיבות של גודל הפנטכל” יותר: “אני רוצה להעמיק את כישורי החיזוי שלי- אילו ספרים לקרוא?” או “אני רוצה בפעם הראשונה לייצר שקיק הגנה- האם יש מתכון מועדף שתרצו לחלוק”? שאלות כאלו יעודדו מורים שונים או מכשפות שרוצות להעניק מידע לתת את פיסת המידע הרלוונטית, הרבה יותר מהדרישה הרגילה של “למדו אותי הכול מאפס”. רמז, בקשות של לחשים שלמים כמו “תנו לי כישוף אהבה” לא תענינה לרוב בחיוב. לחשי אהבה הם מורכבים, יקרים ומאוד תלויי מסורת. מה שגם אנשים שגם מוכים באהבה לרוב לא נמצאים בצלילות הנכונה כדי לאפשר לעצמם להתחיל ללמוד מאגיה, שלא לדבר על הזלזול המשתמע שאמנות המאגיה יכולה כולה להצטמצם לכמה הוראות שנותנים ברשת. “מדוע משתמשים בפיגם ריחני בלחשי טיהור?” היא שאלה טובה יותר.

לסיכום: לפני שאתם ניגשים לעולם המאגיה המורכב והעשיר, שאלו את עצמכם: מדוע אני רוצה להתמסר למקצוע הזה? כמה זמן ומשאבים אני מוכן להשקיע בנושא הזה? האם אורח החיים המאגי מתאים לי? או כפי שאליפז לוי שאל בספרו “מאגיה טרנסדנטלית”- “האם אתה בכוהנים? האם אתה במלכים?”

ארדן,

של הגן


חזרה

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.