מסיבה גותית

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2009-02-28

הלכתי למסיבה גותית- יותר נכון, למסיבה גותית בדופמין בחברתה של אבוני היקרה. לבשתי מכנס מחויט שחור, חולצה צמודה ושחורה ושרשרת פנטכל מכסף עם אבן. הגענו למקום הרועש- במרכז חיפה הישנה, הדר. למעורים- זה הליין של דופמין, המסיבה האחרונה- כרגיל אלתי בוחרת לשים אותי במרכז המוות של מקום, או רעיון- זה קרה בצבא שלי וזה גם קרה כאן.
 
אחדים עשויים לתהות על תופעת הגותיות: הגותים היו במקור שבט גראמני שהביא עימו סיגנון עיצוב מסויים לאירופה- כל זאת אין לו שום קשר, לרומנטיקה אפלה, הקשר הניצחי בין מיניות למוות שמקבל דגש כה ייחודי בתקופה הזו. אנשים גותיים הם אנשים של שולי החברה לרוב, לובשים שחור ואוהבים אופנה שכוללת בין היתר רעיונות רומנטיים של מחוכים ומגבעות- חזרה לאופנה וויקטוריאנית, שבשל אבלה של המלכה ויקטוריה, השחור נכנס לאופנה חזק באותה התקופה. שילובים של צבעים שמסמלים את התת מודע, האפלה: שחור, סגול אדום… כל אלו גותיים.
 
אני רקדתי, שעתיים שלוש, מנתח את שדה הראיה שלי לפי התאוריות המורכבות וההגיוניות של בורדייה. תיאורית השדה מדברת על תפרושת של ההון האנושי. היו קבוצות חברים, היו זוגות אבל כולם רקדו לבד, ללא מגע. המוסיקה גם היא: חיתוכים מדוייקים של צליל סינטטי- מגע אנושי שמצביע על המוזר והמעוות- אבל אין קולות מתוקים של מוסיקה רכה ופריטות ענוגות על נבל. יש פורקן, ואני מבין את מקורו.
 
בכניסה פגשתי באופן מפתיע את תלמידתי היקרה שאתם אולי מכירים אותה בכינוייה כריסטליק (והולכת להצדיק כינוי זה בשיעור שהיא הולכת לעבור ביום שלישי זה בסטונאייג` רבתי- שיעור קריסטלים מאגיים) שרצתה לחפף ולשבור את האיסור שלי על שתיית אלכוהול במסיבה הזו- אישרתי לה קצת. פגשתי גם את רותם, מנהל פורומי גאווה ברשת התפוזית, ועוד. אבוני ידידתי הצביעה על מאהבים ישנים, טיפוסים מפורסמים מהקהילה ועוד. הייתה אינטאקציה קצרה אבל לא נטייה להתערבב. אנשים באו להיות עם עוד אנשים כמוהם ועם זאת הם היו לבד. היה פירוק אנרגיות הכרחי לאלו שמגיעים מעולם של מחשבים- ואינטרנט, אולי סיפוק של קירבה לגוף אנושי במקום מגע של בשר במקלדת הקרה.
 
וריקוד? אנחנו כולנו רוקדים- בין אם אנחנו מודעים לכך או לאו, הרגלים- טקסים שסיגלנו לעצמנו עם ובלי דעת. הריקודים שמשיגים את המטרה שלמען הם הגיעו- מסתיימים. אנחנו שוכחים אותם. אבל הריקודים שאנחנו רוקדים ולא מקבלים את סופם אנחנו חגים על אותו קו מעגל שוב ושוב- צוחקים ובוכים.
 
ריקוד הוא גם אספקט שאמני- טראנס תוך כדי ריקוד הוא נפוץ למיומנים בכך- אני חושב שזה אספקט טיהורי. היה שימוש גם בסמים כמו אלכוהול וטבק. אלמנט של התרפקות, ואולי השיחרור היחיד מאנרגיות שליליות שאותם אנשים אה-מאגיים יכולים להשיג בחברה שלנו: והביטו- גם זה בשוליים.
 
אחד הריקודים המעניינים שחוויתי בו היה גבר גדול, גבוה ושמן עם שיער שמנוני מנסה לרקוד עם נשים שונות במסיבה. הנשים עצרו את הריקוד והחליפו מקום ברחבה. הוא ניסה להגדיל את עצמו עוד, מתח את ידיו לאחור, וניסה להראות חוש לוקה של קצב. הוא קיבל התעלמות מוחצת. באותו שלב בדיוק, אני ואבוני התיישבנו על כיסאות עתיקים של בר מתפורר קצת רחוק מהרמקולים. החבורה השמחה של תלמידתי- גם הם היו לקראת יציאה. בסוף, כאשר הגבר יצא מן הרחבה וירד ליציאה, אחד הזכרים מהחבורה של תלמידתי פשוט ירק עליו- חותם את הגולל עבור הריקוד- והרצון של אותו זכר בערב.
 
_________________________________________________________

אני שוכב על הצד, עירום, תכשיטים על בשרי- אופל שחור, פנינה, אלמוג אדום, ענבר וג`ט. אני מפזר על גחל את הלבונה האהובה כה על בעל- האל הכנעני של מזג האוויר והגשמים. זה לא מונע ממני לקרוא גם בשמו של זיפקנה- האל האצטקי החזק. גם הוא יזכה במנה קטורת ותודה על עזרתו הנדיבה.

 
ארדן,
של הגן

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.