גלגל השנה

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2008-01-05

גלגל השנה מסתובב. הפאגנים רואים את השנה כמחזור וכל נקודת שינוי במחזור כסוג של מהות רוחנית בנוסף למהות הפיסית. ויש חגים- המון חגים מכל מסורת ודת, קלטיים, רומיים ומצריים. פשוט בחר את המהות הרצויה וחגוג.
אבל למדתי על בשרי הענוג כי בסופו של דבר, זה לא אתה שחוגג את החג, אלא זה החג ש”שחוגג” אותך.
אולי הלקח האמיתי מכל הגלגל השנה זה שגאויות האנרגיה החוזרות והנשנות שוטפות את העולם, מנקות ומטהרות אותו כמו גשם דמעות כהה- ומלמדות שהן חוזרות תמיד- רעננות תמיד.
 
השנה החלה שלי החלה- במחלה. זה התחיל פשוט, נשכבתי על כורסת ה”סבא” המתפוררת בביתה של אחותי וקפאתי מקור. אולי עבורכם זה אירוע רגיל, שאין בו יוצא דופן אבל עבורי והאש הפנימית שלי שתמיד חם עימה- אין דבר כזה שקר. לעיתים אני מקרר את חדרי כה הרבה בקיץ עד שחדרי קיבל את הכינוי המתקתק משהו “ארמונה של מלכת הקרח”. אבל באותם רגעים קפאתי מקור. אחרי מאבק לקבלת שמיכה נוספת (שאחסוך מכם תיאורים מיותרים ממנו- לשימחתכם) הבנתי שפשוט עולה לי החום. וזה מזכיר לי סיפור מצחיק- אני חולה לעיתים רחוקות וגם אז- יום אחד ולאחר שיחה ארוכה עם המחלה שלי וזהו.
 
אבל כשהייתי בצבא לפני שלוש שנים- הייתי בשנתי השנייה בערך- קורס בניצנים. כמובן שנאמר לנו בנושלטיות רגילה שמכיוון שהקרביים המגניבים והעשויים ללא-חת מקבלים את האוהלים הטובים, לנו יש אוהלים מחוררים שמרטיבים אותנו בשנתינו (היה נובמבר גשום דאז) ונופלים מכל משב רוח בלתי מורגש. לאחר כמה ימים של “דמוי טירונות” רק בפעם השנייה- חליתי. הודעתי למפקד שלי שאני חולה- ואחרי יומיים (כן, יומיים, לא טעיתם) הוא לקח אותי למרפאה. אני זוכר עד היום את הטישטוש והקור שחשתי בעיקבות החום שעלה לי. בדרך, לקח אותי מפקד אחר- לא ששמתי לב בכלל, ואמרתי דברים כמו “אתה יודע למה זה קורה לי? זה קורה לי בגלל שאני נותן יותר מידי… אין אנרגיות…” וכו`. כשהגעתי למרפאה נתקעתי בדלת שלה- שהייתה עשויה זכוכית וכמובן לא ראיתי בגלל הטישטוש של החום. צעקו עלי- ולקחו אותי לרופא צעיר שלא האמין לי שאני חולה ומדד לי חום.
בזמן המדידה אמרתי לו שאני לא מקבל אינפוזיה- או בכלל מחטים? אסור. לא אני. לא עכשיו.
הוא ראה את המדחום- 39.9: והמבט שלו היה כלא מאמין לחום שלי. הוא מדד שוב, ונראה מודאג. זה אכן היה החום האמיתי. הוא שלח אותי לנוח במרפאה וניסה להסביר לי למה אינפוזיה זה טוב. סירבתי. שאלתי מדוע לא נותנים לי ג`? הרופא אמר שהוא היה נותן לי אבל בגלל שאני גר בצפון הרחוק- זה לא ריאלי- “מי יבוא לקחת אותך מכאן הרי?” ולכן זייפתי- נתתי למדחום רק חצי מהמזמן הדרוש, ונוצרה האשליה שירד לי קצת החום- ולכן בקשתי לג` נתקיימה. קיבלתי ג`.
כידוע, בין ניצנים לכביש הראשי יש שני קילומטרים של דרך עפר נטושה עד הכביש הראשי שגם הוא תקוע בשום מקום ורק תחנת בטון נמצאת בו. מה יכול להיות יותר גרוע? התחיל גם לרדת גשם. הרגשתי זוועה. ואז בא המלאך המושיע:
ערב לפני כן, עבדתי בתור תורן שק”ם, ניקיתי שולחנות, שטפתי רצפות ועשיתי פריסות בטארוט לעובדי השק”מית. מנהל השקם, שראה אותי חצי גוסס ליד הכביש, מיד הציע לי טרמפ לרכבת- הייתי אומר לו תודה עם גרוני המודלק היה מאפשר לי (אבל הוא לא, ובמרפאה הצבאית אמרו לי, ואני מצטט: “אנחנו לא מאמינים באנטיביוטיקה”)- הרכבת מאשדוד- ואז אוטובוס- ואז הבייתה. פשוט? הייתי מת.
 
ברכבת לא היה מקום לשבת אפילו לזבוב ועמדתי בה. מגבנ”יק בגובה שני מטר שאל אותי אם אני בסדר- אמרתי שכן והעולם החשיך.
מסתבר שלא צריך לרמות עם החום… כשהתעוררתי אותו מגבנ”יק עשה לי רוח ומצא עבורי כיסא. הוא ירד בחיפה למרות שהיה צריך לנהריה, ולקח אותי ביד לאוטובוס שהייתי צריך. באוטובוס אימא שלי התקשרה והודעתי לה שאו שהיא אוספת אותי מהתחנה או שהיא אוספת אותי מבית המתים. נלקחתי לבית החולים- שם הסתבר שהם דווקא כן מאמינים באנטיביוטיקה לגרון מודלק ומלא מוגלה.
בחור מגבנ”יק חמוד- אם הסיפור הזה מגיע אליך- אז תודה, מגיע לך מאוד.
 
אבל למה אני מגרד את הסיפור הזה ומשווה אותו למחלתי מתחילת השנה הרומית האזרחית החדשה? בגלל שיש לו מסר. חליתי בגלל שנתתי יותר מידי- פרסתי יותר מידי בטארוט, הענקתי יותר מידי עצות, הטלתי יותר מידי לחשים ועוד הוצאתי אנרגיה על חיים בבסיס סגור וקפוא- חוסר אנרגיה גורמת לחולי, וזה פשר מילמולי בדרך למרפאה.
אבל החולי שלי בתחילת השנה שכלל יותר חוסר יכולת לאכול, היה טיהור- ניקוי עמוק ברמת התא מהכאב והצער של השנה הקודמת- וזו של לפניה. לזה אני מתכוון כשאני אומר ש”החג חוגג אותך”.
 
פעם בחרתי חגים כמו פרלינים מתוך קופסא חגיגית גדולה- אבל היום כשהתמסרתי לאותו גלגל שנה, אני משתנה יחד עם האדמה- כפור, חמימות שלכת ופריחה- כי המכשפה כמו האדמה- היא עתיקה כמו הגבעות, וצעירה לנצח.
 
ארדן
של הגן

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.