המוות של סאווין.

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2005-11-01

סאווין זה חג של מוות. זו התקופה האפלה בשנה שבה האדמה מכוסה בשלג. אופס… לא אצלנו… המוות האמיתי בישראל הוא בקיץ, כשהשמש הקופחת טווה מארגים של זהב- במקום הירוק היפיפה שיש בכל מקום בגלל החורף והאביב. אולי זה סוג של לקח- מוות עבור אחד זה חיים לאחר- ואולי לא. להרבה אנשים קשה עם המוות. קשה להם להבין שאותה אלה שנותנת חיים ואותה אלה שלוקחת אותם חזרה- זהה. הם שואלים לרוב איך אותה האם שנותנת חיים ואור חונקת את ילדיה במחשך למוות? התשובה לכך מסובכת לאין שיעור או קלה- על פי המתבונן.

ההגדרה של דבר חי היא שאותו דבר עובר שינוי. האנרגיה הטבעית משנה צורה. קודם היא זרע- לאחר מכן עשב, לאחר מכן אייל ומשם אריה ולבסוף אדמה שנית אחרי שהאריה מטיל צואתו ומשחרר בכך את האנרגיה או כאשר האריה מת. התהליכים שקורים פה נקראים חיים. כשמשהו מת- אחר פורח. הדבר היחיד שמשותף לכל אלו הוא שאלו גילגולים שונים של אותה אנרגיה- אתם מבינים, האנרגיה היא נצחית. הצורות שלה לא. מה שלא גדל ומשתנה, מה שלא מת ונרקב לא באמת חי. בזמן כתיבת השורות האלו ראיתי סס נמר (סוג של עש) נוחת במקלחת שלי. אחרי כמה שניות נמלים תקפו אותו ואכלו את בשרו. הסס מת וכנפיו עליהן התנוססו דוגמאות יפות בשחור לבן נלקחו על ידי הנמלים. מוות לאחד וחיים לאחר.

בסאווין חוגגים את המוות. חוגגים את הריקבון ואת השינוי של כולנו. הוויקאנים ברובם ימהרו להוסיף שסוף של דבר אחד הוא התחלה של אחר. זה נכון- אבל כמה אנשים יכולים לקבל את זה שהסוף של גופם ששימש אותם בחיים הוא קומפוסט? למעשה הם חוזרים לאדמה- חוזרים לאימא.

מטאפיסית בסאווין העולמות שנפרדו כל השנה הופכים לאחד. לגעת במתים, או בעולמות האחרים קל להחריד. זו הסיבה שהשנה החלטתי שאני עורך גילוי פנים להקטה. בנוסף אירגנתי עם מספר חברים ארוחה מפוארת והוצאתי את החרסינה היקרה בת המאתיים שנים שאימי קיבלה לחתונתה. החלטתי גם קצת להשתגע אז צבעתי קצוות משערי לסגול. ערכתי מזבח עם עלי כותרת של וורדים, צלמית של הקטה ונרות כתומים ושחורים. גם קדרת הנחושת שלי עמדה שם, יש בה אבקה שתשמש לטקס- מאוחר יותר. כולם הגיעו, כולם נהנו.

ישנתי עם ל` בחדר שלי ואבוני ונשמה אסורה ישנו בחדר של אחותי. בבוקר המאוחר ל` עזר לי לסדר את הבית ולהחזיר את הכל לקדמותו. לצערי ל` קיבל חדשות רעות שציערו אותו. הוא נסע הבייתה מודאג מאוד- אני כואב איתו ביחד. אבל יודע שלא מה שזה לא יהיה אני תמיד אהיה שם עבורו.

סאווין שמח לכולם. מי ייתן שבשנה החדשה הזו-

כל המשאלות והרצונות שלכם ייתגשמו כראוי.

ארדן.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.