החיפוש הנעלה של- True Witchcraft

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2004-12-30

החיפוש. וכמו כל חיפוש זה מתחיל בשאלה. השאלה שלי הייתה פעם מהי באמת המהות של הכישוף? מאוחר יותר גיליתי שזו שאליה שקוץ בה. היא לא השאלה הנכונה כי השאלה שלי תתן לי תשובה של כמה מילים, כשאני בעצם מחפש משהו עמוק יותר. אני מחפש את הקירבה של מאגיה אמיתית ולא את התשובה לשאלה שלי. לאחרונה במקום הכי לא צפוי מצאתי תשובה אחת מקובלת: כישוף זה לא דבר, כי ברגע ששמים כישוף בקופסא קטנה ומתוייקת זה לא כישוף יותר.

*נוסטלגיה*

שנים לפני שידעתי דבר על מאגיה וכישוף ודימיינתי סיפורי פיות שעוד לא היו אופנתיים שיחקתי בגינה קטנה ליד הבית שלי. שמעתי קול יפה וצלול קורא לי מגינה אחרת רחוקה יותר. אז הלכתי לשם. אף אחד לא היה שם. אבל כשהייתי שם, מילוי אדמה נפער במקום שבו שיחקתי וקיר בבית נפל לתוכו. אם הייתי שם הייתי פשוט מת. שנים ניסיתי להבין מה מקור הקול ומה בעצם כל הסיפור של זה לפני שהבנתי: זה מאגיה. המיסתורין הגדול. אפשר להסביר את זה על ידי מלאכים, פיות ודברים אחרים, אבל אין לזה את החשיבות האמיתית. לא יהיה בזה ערך.

*נוסטלגיה יותר מאוחרת*

הספר שהכי אהבתי לקרוא היה מיתולגיה יוונית. אהבתי גם מיתולוגיה מצרית עתיקה, אבל הארכיאולוגיה הייתה יותר מעניינת מזה. הצבע, התכשיטים, הסיגנון. היה בזה משהו שמשך אותי מאוד. יכולתי להסתכל שעות ביום על חרפושית מצרית רגילה לחלוטין ולהיות מוקסם. הפרטים, המהות… וזה עוד לפני שקראתי על מאגיה מצרית עתיקה והשפעתה על המאגיה המודרנית. אהבתי אבני חן.

*נוסטלגיה יותר מאוחרת*

כיתה ו` מתנת יום ההולדת הכי טובה בחיים שלי: ספר על צמחי מרפא. עודדו אותי לחשוב בצורה מדעית כי פחדו ממחשבות של מיסטיקה בילד הפולני המוזר. לא האמנתי במאגיה והמאגיה היחידה שהכרתי הייתה שחור מרוקאי שאנשים עשו לאנשים אחרים. חשבתי שמכיוון שלצמחי מרפא יש השפעות רבות, אוכל להשתמש בהם לצרכים שלי. אלו יהיו הקסמים שלי. אבל קיבלתי ניכור ושינאה מהסביבה והורי לא רצו להיות מעורבים. מעבר לזאת הנושא היה לא מוכר גם אז בארץ והתחיל לעבור פריחה זמן מה לאחר מכן.

כיתה ז` עברתי לבית ספר נורמלי שבו לא מתעללים בילד השונה. מצאתי ספר נוסף על צמחים. שניהם היום עומדים בספריה שלמה על הנושא של צמחי מרפא. במשך ה-6 שנים שם הייתה לי הזדמנות ללמוד על עצמי ולפרוח. האינטרנט נכנס לביתי וגיליתי את אמזון. ליום הולדת 14 קניתי 7 ספרים על הנושא של המאגיה. הספרים היו הד חיוור לחויות שחשתי סביבי. העתיד הפך להיות נהיר, גם העבר ואנשים אחרים הפכו להיות שקופים כמו בדולח. כל לחש שעשיתי גרם לי לגדול וזרקתי ממני כעסים ושינאה שהחזקתי שנים כלפי אנשים קרובים ורחוקים ממני כאחד. זיכרונות של העבר הקרוב והרחוק שבו אלי והתוצאה הייתה נהירה. המאגיה נמצאת בכל מקום ובכל זמן והיא ליוותה אותי נצח ויום. בסוף הבית ספר ובתחילת הצבא רק התחלתי להבין את הקשר שלי לפאגניזם ומאגיה. הבנתי איך האנשים זקוקים לעזרה ולמהות והשינוי ההיה מהיר חלק ונהדר. אני הבנתי את המיסטורין הגדול על ידי שהפכתי להיות חלק ממנו. אין דבר כזה “לעשות מאגיה” יש דבר כזה להיות מאגיה. נזכרתי במקרים רבים בילדות שלי שחזיתי את העתיד במדויק, בחזיונות שהיו לא כשקדחתי וגססתי מחיידק סופני למדי(עד שתעוררתי בריא לחלוטין ולרופאים לא היה הסבר) והבנתי שאני יכול להקרא באלף שמות שונים, שיהיה לי פיגיון טיקסי מעוצב כמו דרקון או פשוט כמו סכין לחם (תודה טרי) וזה לא ישנה כלום. המאגיה בתוכי ולא משנה מה שאני רואה מבחוץ אני חלק מזה בלי ששום טקס, סימן או לחש יכולים להגדיר. אז… אני ארדן.

אני מכשפה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.