דברים שמרגיזים אותי 2019

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 25/02/2019 

  1. כאשר תפוז נופלת או “נחסמת מחו”ל” במשך כמעט חודש, ואין קול ואין עונה, כאשר איני יכול להיכנס לבלוג שלי ואין אפילו התנצלות או הכרה בנזק מתפוז עצמה- או בפשטות, הסבר: זה גורם לי להטיל ספק במדיניות של תפוז ובאחריות האישית שלה בנוגע לתוכן שאני עצמי מייצר מאז 2004 בבלוג הזה. מישהי רצתה את אחד המתכונים שלי ורצתה לדעת למה היא אינה יכולה להיכנס לבלוג- כך קיום החסימה בכלל התחוור לי. לא הופיעה שום מודעה בחדשות, לא בדף הפייסבוק של תפוז, וכל ניסיון שלי ליצור קשר נכשל. זהו לא מתכון ל’תפוז’ מצליחה. לאחר הנפילה של ישראבלוג, תפוז היא המחזיקה היחידה של בלוגים ציבוריים ברשת הישראלית, נפילה שלה מסמנת את הסוף של בלוגים ציבוריים בישראל.
  2. כאשר אנשים נותנים לי ביקורת או שאלות כאשר הם לא קראו את הרשומה עד הסוף. “איך אני משיגה את הספרים???” ברשומה שבה אני מסביר בצורה הפשוטה ביותר איך להשיג ספרים או “הטקס הזה מסובך מידי” כאשר מדובר בלחש אשליה מורכב שמעניקים מספר פיצ’רים יוצאי דופן ואז הודאה שהיא לא קראה עד הסוף. זה מתיש- לא נדרשתם לקרוא ספר שלם בשפה זרה (או במקרה שלי לעבור ולברור שנים של חומרים נחותים) כדי לזקק מהם רשומה קצרה. אני כן עשיתי זאת. למען האמת מאוד נוח לי לחזור למתכונים ולרשומות שלי כאן ולהכין אותם שוב. אתם מפיקים מהרשומות תועלת? אני שמח. אבל אני כותב עבור עצמי בעיקר. אני לא אדם שאוהב שאוהב לכתוב באריכות, אם המילים הללו שם, הן שם מסיבה. תקראו אותן או אל תקראו בכלל, לא מפריע לי. אני בסדר שנכנסים לבלוג שלי בשביל התמונות היפות.
  3. המפלגות בעצם מציעות את אותו הדבר, שזה כלום. זהות לא באמת שונה מהמפלגה החדשה של בנט. אנחנו נותנים על עצמנו פוליטיקאים נוראיים שאף אחד לא סובל באמת. ליצמן שייך לכת מסוכנת- חסידות גור. חצי מהם פושעים כמו אריה דרעי שהורשעו. לא שאני נגד החזרת פושעים שנכלאו לחברה, אבל זה לא הולם, ואפילו מביך לתת להם תפקידים של כוח. מבחינת מכשפים יש כאן בעצם תבנית כפולה של ניצחון: אם המפלגות הדתיות זוכות- התיאוקרטיה זוכה ויחד עמה עולם הצללים מתרחב- מה שמאפשר מגוקרטיה ושליטה חזקה אך מסויגת של מכשפים ממעמד מסוים. אם המפלגות שרוצות להפריד דת ממדינה זוכות, אז אנחנו צעד נוסף מהסרת החוק הנורא שאוסר עלינו לעסוק בכישוף כמקצוע. אנחנו נרוויח כך או כך, אבל כמה הציבור באמת יכול להיות אווילי ולאפשר לאלה לשלוט בו?

חזרה

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.