בקבוק מכשפות למתחילים

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2015-11-04

כמכשפה אני נהנה מאוד מלשחק עם מיכלים. רק תיתנו לי בקבוק למלא, או קופסה נאה לאיחסון ואני אודה לכם מאוד. לפיכך אין פלא אפוא, שמצאתי עניין רב בבקבוקי מכשפות. יש גירסאות רבות לבקבוקים כאלו בספרי לחשים, מודרנים ועתיקים, אך כפי שציינתי ברשומה קודמת, גירסא שאני אוהב עוד לא מצאתי בשום ספר. מעט היסטוריה אם יורשה שלי: את בקבוק המכשפות הראשון תיאר ג’וסף גלנוויל, בספרו: “עדויות בקשר למכשפות ורוחות”, במאה ה-17. בקבוק מכשפות נועד בעצם להגן על בית או אסם או מקום עסקים מפני כישוף שלילי או נזק כלשהו. לרוב נבחרו בקבוקים מחימר ששמם, בלארמין או בארטמן,  עליהם היו טבועים פנים של איש זקן. הם מולאו בסכינים שבורות, סיכות, צמחים שונים, רוק ושתן. כלי הנשק המוסתרים בבקבוק עצמו נועדו בעצם לתת לרוח האיש הזקן את הכוח להילחם באויב המתקרב לבית. דבר זה מקסים בעיני מכיוון שבמסורות כמו וודון ניתנים “הלוחמים” משמע, פטישים של רוחות לוחמים כמו אשו, אוגון, אוסו, אוצ’וסי ואוסניין לחניכים חדשים כדי לשמור על דלת ביתם, ואני יכול למצוא דמיון בין מאגיה בריטית למאגיה אפריקאית. בנוסף כאן יש שילוב מקסים של גם של בובת וודו בצורת בקבוק שמכיל מאגיה סימפטטית, וגם בעצם מיכל שניתן למלאו בכל טוב. אם כך, מה המתכון שלי?

1. מיכל מתאים- יש כאן כמה ווריאציות, ניתן עדיין להשיג בקבוקי בלאמרין מהמאה ה-17 במחיר של אלף ומשהו שקלים. פחות מתאים למכשפה עם תקציב מוגבל, אבל אולי שווה למכשפה בעלת רצון להתחבר למאגיה בריטית עממית; בהעדר בקבוק שכזה, אפשר לייצר אחד מחימר ולפסל עליו תבליט של איש זקן. בהיעדר כישורים אמנותיים וסטודיו חימר, אפשר לקנות צנצנת תבלינים זולה במספר שקלים ולצייר עליה פני איש זקן עם צבע זכוכית עמיד (שזמין בחנויות יצירה).

2. מספר זרעי אברוס.

3. מסמרים.

4. סיכות ומחטים ישנות.

5. עלי קיסוס.

6. שברי מראה או מראות קישוט קטנות שעוברות דרך צוואר הבקבוק או הצנצנת.

7. זרעי שמיר.

8. חתיכת אוניקס שחור.

9. מעט שתן או רוק מבעל הבית או מדייר שגר בבית שנרצה להגן עליו.

 

הוראות: הכינו את המיכל: טהרו אותו במי מלח וקטורת- ורפדו אותו בחומר שנועד בעצם לשמור עליו מבפנים. במסורת שלי מפזרים מעט אבקת שורש חץ (Arrowroot powder) כחלק מההכנה, אבל זה לא לחלוטין נחוץ. קדשו את הבקבוק- לכו לפותח או פותחת השערים, בקשו שהבקבוק יהפוך לפטיש מאגי, העבירו אותו בעשן הקטורת של יוצר הכלים מכיוון שהמיכל הוא כלי שצריך לעבוד ולשרוד, והעבירו אותו בעשן של היוצר או היוצרת של הגופים, כדי שהמיכל יהפוך גוף לרוח שרוצה לגור בו ולהגן עליכם. הכניסו פנימה את זרעי האברוס והחומרים האחרים: אלו כלי הנשק והמאגיה של הישות, ולסיכום שימו מעט רוק או שתן כדי לחבר את הבקבוק אליכם או אל בעל הבית- כדי שתהיה תקשורת עם הישות גם לאחר שהיא קבורה. תנו מנחות לישויות הרלוונטיות ותכניסו את האנרגיה לבקבוק. קברו אותו באדמה לי דלת הבית.

 

ארדן,

של הגן.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.