אז כמה כישוף עולה?

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2013-02-22

כישוף או אקט מאגי ספציפי לא עולה כלום. זה בכלל לא חוקי לקחת כסף במדינת ישראל על כל “מעשה קוסם”. זה כולל בתוכו גם אסטרולוגיה, טארוט ושאר ירקות, זהו שריד של חוקים מתקופת המנדט הבריטי בארץ. למעשה, ההפצעה של הוויקה באה בדיוק כאשר החוקים הללו בוטלו באנגליה של שנות החמישים- שישים. אין למכשפות לובי בכנסת, ולכן, יחד עם החוק שאוסר על שיירת גמלים ארוכה מידי בתל אביב, חוק הכישוף הוא כאן להישאר. חוק הכישוף והענישה שלו בדרך כלל באים לביטוי כאשר מדובר במשהו שמושלב עם הונאה נוספת, גניבה, איומים וכדומה. לפיכך, אני למשל, לא לוקח שום כסף על כישופים, בטח ובטח שלא על טארוט ולא על אסטרולוגיה ושאר חיזויים. רוב המכשפות לדעתי בכלל רואות את כל העניין של הכישוף בתור משהו פרטי שהן שומרות לעצמן ולא סוג של שירות שעליו צריך לקחת כסף או בכלל.

אם כבר אני אקח כסף, זה יהיה על החומרים שבהם אשתמש (דחיל-רבאק, יהלומים שחורים להגנה זה עדיין שווה משהו), על המנחות שאותן אתן לרוחות שאותן אני משרת, וזהו. הייעוץ שלי לא שווה כסף, החיזוי שלי- שכולל השלכת עצמות, טארוט וחיזוי בבהייה או פשוט קבלת חיזיונות לא שווה כסף. אז אם מישהו מבקש מכם, 20.000 שקל על כישוף נקמה, תחשבו שוב. תשאלו מה הכישוף מכיל, תבקשו גם להיות שם בזמן שהכישוף מוטל. זוהי זכותכם והכסף שלכם. מה החינוך של האדם שעומד מולכם? האם הוא “עשרה דורות של קבליסטים?” (ואיזו סוג של קבלה? של יאכילו אתכם ב”קבלה האחת והאמיתית!!!11) האם הוא יכול לחנך אתכם יותר טוב בנוגע לכישוף שאתם מבקשים שהוא יטיל בשבילכם? מכשפה היא מטפלת. היא לא מוכרת מוצר. היא מלווה תהליך- וזה כרגע לא משנה מה התהליך הזה. היא צריכה לשמוע אם הכישוף עבד, צריך חיזוק, אולי בכלל צריך משהו אחר? יש כאן עניין של ריפוי. יש את האנשים ויש אינטראקציה. יותר מפעם אחת בחיי גיליתי שלמטרה מאגית מסויימת אני צריך לשנות כיוון באמצע התהליך ולשנות את הציפיות והבקשות שלי. עולם הרוח אינו נוקשה ורוחות שונות דורשות דברים שונים.

אז בואו נגיד לרגע, שאנחנו בחברה שבה מאגיה היא דבר חוקי ומקצוע מקובל לכל דבר ועניין- כמה זה צריך לעלות? ובכן, זה תלוי. בחברה שאמנית ביערות הגשם באמזונס, המכשפה או השאמנית היא חלק מן השבט והשבט מאכיל אותה ודואג לצורכיה עבור השירות שהיא מעניקה. בארצות הברית זה שונה. מכשפה צריכה שם לקחת כמו כל אמנית או קוסמטיקאית- שזה בין מאה למאה חמישים דולר לשעת עבודה (מוגזם? שנים של לשבת עם טקסטים ולרקום מערכות יחסים עם רוחות ולשרוף עצי בושם נדירים כדי לדבר עם הישויות הללו זה גם יקר! ואת זה היא עושה ב”זמנה החופשי” ואתם רוצים לרכב על הקשר שלה עם הרוחות הללו בדיוק כדי לקבל את הרצון שלכם) בנוסף, תשלום לנסיעות ואוכל אם כאלו נדרש- כשיש עבודה של כמה שעות, ואז אתם תשלמו לה גם על החומרים, וכדומה. אז התשלום יכול לרוץ בין מאה דולרים (עבור חיזוי מדויק לדוגמא שדורש מנחה מסודרת עבור רוחות החיזוי) לאלף- אלף מאתיים דולר. זו משכורת, אבל זה משהו שאפשר לחסוך עבורו. מכשפה טובה גם תגיד לכם איך לעשות את מה שאתם צריכים ורוצים עבורכם- ואפילו תקשר אתכם לרוחות שלה אם אתם מוכנים לעבוד ולהכין את המנחות מראש- זה לא יהיה אפקטיבי כמו העבודה שלה, אבל זו אופציה אמיתית עבור אלו שחסרי ממון ורוצים לחסוך מעצמם את התשלום הראשוני על הזמן של המכשפה. לדעתי זו אופציה סבירה הרבה יותר- וכזאת שגם אתם וגם המכשפה יכולה להתקיים מהעבודה שלה. יש מקומות שבהם זה מקובל מאוד- וברור מראש לכל אלו שקונים קמיע טעון ומושלם בעשרים דולר, שהם קיבלו משהו מדרגה נמוכה שישרת אותם עד שהם יוכלו להרשות לעצמם משהו טוב יותר.

הנושא של כסף וכישוף הוא מורכב, כן, אבל הגיע הזמן לדעתי שמישהו ייתן רשימה אפשרית של סטנדרטים שאפשר לעבוד ולחיות מתוכה. זו הסיבה מדוע כתבתי רשומה זו ומדוע כתבתי אותה כעת. יש הרבה מאוד מטפלים רוחניים שיכולים להחשיב את עצמם כמכשפות ויש להם קושי אמיתי לתמחר את השירותים שלהם ובצדק. ראיתי אנשים שעובדים בשכר עלוב, והם נשחקים ומפסיקים לעבוד מכיוון שאינם יכולים לספק את הצורך הכלכלי האמיתי שעבודה כזו יכולה לספק. אז הנה- התשובה היא לא ב”צלחת צ`יפס שמישהי טיגנה עבורי” וגם לא אולי במחירים של ארצות הברית- סביר להניח שזה משהו באמצע- והאמצע הזה שונה לכל מכשפה וכל אמן.

ארדן,

של הגן

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.