חלום הקהילה הפאגנית

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2012-05-07

ישבתי וחשבתי הרבה לפני שכתבתי את זה. למעשה לקחי עבר לימדוני שלא לכתוב על נושאים פוליטיים רגישים כ””כ, אבל רשומת המפגש בעכו והאבו לאושון נותרת גלמודה, לא מפורסמת. אני רוצה לדבר היום על חלום הקהילה הפאגנית. אני יוצא מהעור שלי קצת כדי לראות את הסיטואציה מהצד. ייתכן שמה שאני רואה לא רלוונטי ואשלייתי, אבל אני חש שזו האמת מעבר לכל אמת. הנחת האמת הראשונה שלי, בכל קהילה יש מנהיגים. אולי לא מוכרזים, אולי לא עם כתרים ודברים נוצצים אחרים, אבל הם מנהיגים בכל מקרה. בין אם הם “”מארגני טקס המוני”” או מקבלי החלטות אחרים. ברגע שאני מארגן טקס לארבעה אנשים, אני בזמן הטקס באופן זמני, מנהיג של אותם אנשים. אני זה שפותח את הפתח במעגל כדי שהם יצאו לשירותים, ודואג שיהיה עוגיות ומיץ ואני גם מחליט על תוכן הטקס. יש טקסים אחרים, אבל בסופו של דבר, הטקסים שהם באמת סימולטניים ונוצרים על ידי קהילה שאין בה מנהיג, הם נדירים. ניסיונות שאני נכחתי בהם בארץ לכאלו, לא צלחו במיוחד. טקסים או ממלכות או קהילות דורשים הנהגה. שקטה אולי, אבל קיימת.

ברגע שמנהיג מחליט שכל הקהילה מוזמנת מלבד X, הגיוני שתהיה סיבה מאוד טובה לא להזמין את X. למשל, שהוא ניאו-נאצי, או שהוא פדופיל או שיש משהו, כל דבר מלבד סיכסוכים אישיים. תמיד יש סיכסוכים בין דמויות סמכותיות כאלו ואחרות- אבל המנהיג הנבון (לדעתי) הוא כזה שידע בצורה דיפלומטית שלפעמים צריך לסבול גם את אלו שלא אוהבים. אני דואג תמיד, והדגש הוא תמיד שכל אדם פאגני, חובב פאגנים או כזה שהטקס יכול להואיל לו, יוזמן. כן, גם אותם אנשים שפגעו בי ב””ימי עצב”” שנכתבו זה מזמן. הטקס והחג הוא לא שלי. אני רק המארגן הצנוע. הוא של האלים. ומה אם האלים רוצים ש-X ירקוד ריקודי בטן בחגיגה שלהם? האם אני אקח על עצמי את האחריות לפגוע באלים על ידי אי הזמנתו? זו לא התפקיד שלי ולא המהות שלי ככוהן! אדרבא, הזמנה לאירועים שכאלו היא תמיד הזמנה שקטה לדבר על מחלוקות, בין אם זה לפני הטקס, או במעגל שלאחריו. אם מדובר באירוע חברתי, אישי, של “”אני ועוד שלושה אנשים”” ברור שלא ארצה שאנשים שפוגעים בי יהיו שם, אבל ברגע שזה “”כל הקהילה הפאגנית מלבד אותו אדם בשל סכסוכים אישיים“”, זה הופך להיות מנהיגות אפלה. שפלה, ובסופו של דבר, לדעתי, חסרת אחריות.

הבעיה של הקהילה הפאגנית לדעתי היא חוסר יכולת להכיר בסמכות ולמצוא פתרון לסכסוכים. דבר זה מתרחש קודם כל בגלל חוסר תקשורת. אם אדם פגע באדם אחר, ראוי שהאדם הנפגע ינסה ליצור קו תקשורת ולראות איך פותרים את זה. אם יש דרך לפתרון זו דרך שצריך לנקוט בה. זו אנוכיות לוותר על פתרונות רק בגלל חוסר סבלנות ואנרגיה. אם הייתה בקהילה הפאגנית אישה בשם עידית לדוגמא שהתפקיד שלה היה, מגשרת- כזו ששני הצדדים יקבלו את שיפוטה הסופי, בעיות היו נפתרות. אבל אדם שיש לו יכולת כזאת, אינו מעוניין באחריות שכזו, ואנשים שאין להם יכולות כאלו, ירצו את הכוח מבלי לשאת באחריות. זו תמיד בעיה. יש איזה קו מנחה בקהילה הפאגנית שמרגיש לי מאוד רע. אם קורה משהו, ומישהו נפגע לא מדברים על זה. מסתירים, מקווים שהאדם הלא רצוי לא ישמע על הטקס (שאליו הוא לא מוזמן), ומשקיעים כל טיפה של אנרגיה למנוע חוסר נעימות, במקום שלדעתי הכנה, צריך להשקיע את כל האנרגיה בפתרון כדי שלא יווצר חוסר נעימות. כשזה היה בידיים שלי אני תמיד גישרתי ועשיתי כמיטב יכולתי לפתור את הסכסוכים כאשר התבקשתי לעשות, ויש יותר מזוג אחד בקהילה שנמצא יחדיו בגללי, ויש יותר מזוג חברים בקהילה שהכירו רבו והשלימו בעזרתי. זה אחד הדברים האקוטיים שאני הייתי עובד לטפל בו, ואולי שלב א’, הוא באמת להביא את המידע הזה למודעות. אני לא יודע. אלו רק המחשבות שלי. אבל להרגשתי, אפשר יותר טוב, אם יהיה שינוי. עד שלא יהיה שלום שיבוא בעקבות שינוי, הקהילה הפאגנית אולי תישאר רק קרע ענן של חלום.

וכמה מילים באופן אישי: אני כבר כמה שנים שחי כישוף ופאגניזם ביום יום שלי. כל יום אני נותן קטורת, תפילות ומנחות לאלים מתאימים. אני מודט, מכשף והרגע הזה ממש, יצאו ממנו שתי נשים נקיות מאנרגיה שלילית וקללות באופן מלא. עוד מעט תגיע אלי שלישית שצריכה עזרה וגם היא תקבל אותה. אני חושב שכבר בהגדרה אני פאגני ומכשף. היו אנשים שניסו לקחת ממני את ההגדרה השנייה. האם יש כאלו שירצו עתה לקחת ממני את הראשונה ולמנוע ממני ליטול חלק בטקסים של הקהילה הפאגנית הכוללת בגלל סיכסוכים אישיים שבנוגע להם אף אחד לא פנה אלי ואף אחד לא ניסה אפילו לשמוע את הצד שלי? אני רוצה שכל אחד מהקוראים ינסה לדמיין איך זה מרגיש, שאנשים שהוא מאמין שהם חברים לדרך פונים נגדו, ועושים עליו “”חרם””, שמזכיר את גיל הגן יותר מאשר את תקופת הבגרות. תודה על הקריאה.

 

האור הבהיר ביותר לכם,

Ashe

ארדן של הגן.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.