Tsukurikatta

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2008-03-25

“אופן ההכנה”. כולם רוצים מתכונים ורצים לכל הכיוונים. אבל מה קורה כשאין מתכון והדבר היחיד שקיים הוא כישרון או קול בוקע חזק יותר מכל הקולות האחרים של ההוויה האנושית? זוכרים שהייתי בטיול לקטים? הטבע שר לי את שיריו המתוקים מרירים בחלומות. הריחות שלו ותחושת האדמה הנספגת בעור ידי משוועת להתחלף עם דיו הלמדנות וכתמי טיפקס של היסוס מרדני. זה חזק יותר ממשאלה, עמוק יותר מרצונות, ועצם העובדה ששודרה על זה כתבה רק חיזק את החשק.
 
זה חדש לי כל הרצונות האמיתיים האלו. אני רגיל להיות אדיש וקר לעולם, ללעוג בציניות או לשמש כ”פיה טובה” לילדים החולמים והתמימים שמחזיקים בליבם משאלות לוהטות שרק צריך דחיפה קלה בעולם המאגי… הנה… ככה,  וכבר יש שינוי! הצעד הראשון ולא ההגשמה המלאה כמובן, הם חייבים לעבוד עבור מה שהם רוצים אחרת הם לא באמת יעריכו את ההגשמה. גם ההגשמות שלי צריכות לחכות. ההצגה נדחתה (וטוב שכך, לא עשינו חזרה אחת מסודרת!) והבוחן מחצית ביפאנית היה קשה אבל נראה לי שטוב.
 
הדרמטיזם האפל של “כנס פנטזיה במשכן האמנויות” היה לא מתאים לצרכי. ורק אחרי עבודה ארוכה קיבלתי את הזכויות שמגיעות לי, ולבסוף קיבלתי משהו, זה לא הרבה אבל זה מספיק אולי לקדם אותי בתחומים מסויימים. ראיתי את השגיאות שלי מאוחר, אבל אני מקווה שאדע להצליח במבחן הסופי.
אני אוהב את הירוק הזה של החורף, העסיסיות, וקצת מצטער לראות אותה מתפנה לזהוב היבש והמת של הקיץ.
זה מעליב אותי קצת. רק באתם לבקר וכבר הולכים?…
 
אבל ביום חמישי בעודי נוסע באוטו עם סבתא ואימי אנבל מתקשרת- בספונטניות לחלוטין אנחנו קובעים שהיא גוזלת מאביה את האוטו ונוסעת כל הדרך מהדרום אלי, ואצלי נלך יחדיו ליער אודם- היער היפה ביותר בצפון ולטעמי היפה ביותר בארץ. וביער… חוץ מזה שהכל ירוק ויפה וחדש, ראינו המונים של כלניות, כוכביות כתמות וסביונים ופרחים קטנים וכחולים שניקדו כל מקום- זנב הסנונית שהיה יצור יפיפה, בלוטים ותפרחות לא ביישניות של כל הוורדניים, ובין השיחים רצו להם חזירי בר, שהם סמל יפיפה של אוסטרה, וגם למרבית הצער, פרות שליחכו את האדמה והפכו צבעונים ודברים יפים אחרים. מנוחה תחת לעץ אלון מושלם, ארוחה פשוטה של כריכים וסלט אצות ווקאמה שהכנתי… אכילה של שום פרא או תלתן, הכל רגוע, הכל שמח…
לנשום.
 
ולאחר מכן? חיפוש קדחתני של חוף ים עבור טקס זימון לידידתי. הטקס היה פשוט והרכיבים היו בסיסיים- אבל היה שם עוצמה- גם עוצמה בחיפוש (ובעובדה שנאלצנו להתגנב לשלושה חופים פרטיים עד שמצאנו אחד נורמלי) וגם עוצמה בפשטות וברחש הגלים. זו כנראה הצורה ועם מי הדברים נעשים. צורת הפעולה.
 
טסוקוריקאטטה.
 
ארדן.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.