כמה רעיונות על מאגיה ויופי

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2007-12-21

בשלגיה, המלכה הרעה מבקשת מן הציד להרוג את שלגיה ולהביא לה את ליבה. מדוע? כדי שהיא תוכל לאכול אותו ולקבל את יופיה. האם יופי כה חשוב? עד כדי להביא אדם להרוג אדם אחר? ניתן לתרץ זאת על ידי זה שהמלכה היא “רעה” אבל אם מסתכלים על המניעים לעומק האמת המרה מציצה החוצה- יופי פותח דלתות. אנשים יפים מקבלים יותר מהעולם הזה- בני זוג טובים יותר, משרות איכותיות יותר ובעצם יכולת לבצע מניפולציות חזקות יותר על הסביבה הקרובה. אם נסתכל על הסיפור הזה יותר לעומק: מדוע לאכול את ליבה של שלגיה מעניק למלכה יופי? זה נשמע מאוד לילדים, אבל אנחנו למדים שבעולם המדעי והמנוכר אין שום הסבר מדוע אכילה של לב של אדם יפה יעניק לנו את יופיו- הסיבה היא שהלב הוא משכן הנשמה- ואם הנשמה מקרינה יופי החוצה- אותו יופי יכנס למערכת האנרגטית של המלכה הרעה ויזרח גם הוא החוצה. אבל כמובן אין כאן המלצה להרוג ולאכול לבבות של אנשים יפים כמובן. יש דרכים אחרות להבין יופי וללמוד מאגית לזמן אותו אל תוך גופנו- עם כמה סודות עתיקים, ומספר עובדות חדשות לחלוטין.
 
במאה ה-14 המלכה איזבלה מהונגריה, בת 72 איבדה את יופיה. נזיר רשם לה שיקוי העשוי מפרחי רוזמרין- ולמרות שעורה היה רפה, לאחר שנה חזר למוצקותו הישנה והמלכה זכתה לארבע הצעות נישואין. מספר צמחי המרפא של בנקס “אפילו הניחוח עצמו שומר על אחד יפה וצעיר” 1525.
 
נאמר על ידי רבים: “היופי בעיני המתבונן” זה נכון ולא נכון. אנחנו לומדים יפה מאוד על ידי החברה והתיקשורת מה זה יפה ומה זה לא: לומדים להעריץ ערכים מסויימים כיפים אצל אנשים ומכוערים במקום אחר. לדוגמא: למדונה יש שומה על לחיה- הפוגמת בסימטריות פניה, אחת התכונות שיוצרות יופי- נדבר עליה בהמשך, הזוהר של מדונה בתור שחקנית גרם לזה שאותה שומה הפכה למודל לחיקוי. הרבה אנשים אשר מחבבים פירסינג וקעקועים עושים עגיל בדיוק באותו מקום בשם “מדונה”. מדוע? מכיוון שהמחשבה האנושית נקשרת על ידי רבים למשהו מסויים ומעניקה לרעיון כוח. אם למדונה יש נקודה במקום הזה וזה נחשב ליפה- אם לי יהיה באותו מקום נקודה- זה גם ייחשב יפה. בראייה נכוחה בסופו של דבר נקודת מתכת על הלחי בצורה של פירסינג- יופיה מוטל בספק. טעם אישי מתפתח גם הוא אבל הוא רק אקורד מלווה לרעיון היופי שמוטמע בנו מגיל צעיר.
הדוגמניות המופיעות בכל כלי תיקשורתי- מטלוויזיה ועד שלטי חוצות גם הן מקרינות סטנדרט של יופי. אבל מכיוון שגם דוגמנית היא בסופו של דבר אישה ולכל אדם יש פגמים ביופיו החיצוני אלו מרוטשים מיד- על ידי תוכנות פוטושופ בידיים של מעצבים גרפיים שונים- עד שלא אדם מסתכל עלינו חזרה מן הטלוויזיה או הפוסטר אלא מין אידיאל מרוטש וריק. לרוב יופי או מה שאנחנו מחשיבים כיפה הוא אשליה- אחת שניתן להסיר בקלות וגם ליצור בקלות. מי שמבין את זה זכה- כי מראיתו ואיך שהוא נראה על ידי החברה נמצאים בשליטתו המידית. כמה תובנות בנוגע ליופי אם כך:
 
בליפגלוס האהוב עליכם- שימו טיפה (אחת!) של שמן אתרי של ציפורן המעורר ומחזק ומסמל את יסוד האש והתשוקה- ותספרו לו בזמן שליחת אנרגיה כמה יפים ומפתים תהיו.
 
סימטריות: מיוון ורומא- וגם כן, מפיתגרוס למדנו להעריץ סימטריות גיאומטרית. אם זה זהה משני צידיו- זה יפה. ככה התודעה שלנו למדה להעריך דברים. ממבט מקרוב, שום דבר אינו זהה משני צידיו. יש הבדלים של מילימטרים או עשרות מילמטרים והאדם הטבעי הוא באמת אינו סימטרי. למזלנו בעידן המודרני איפור מלמד אותנו “לצייר פנים חדשות” ולתקן אי סימטריות. אחד הסודות האמיתיים הם להיות עם איפור ולהראות בלעדיו- המראה הטבעי מושך יותר מנצנצים בצבע סגול. ומכיוון שהמטרה העילאית היא להראות כמו בלי איפור- אין שום סיבה שגברים לא יאמצו להם את המנהג.
 
מתוך האפוס היווני של פסיכה וקופידון: פסיכה נשלחת להביא לפרספונה “קופסא של יופי” מדוע לא לאמץ את הרעיון? קחו תמונה מחמיאה שלכם ותדביקו למכסה של הקופסא ותמלאו אותה בדברים קטנים ויפים- עלי שלכת, עלי כותרת של וורדים מיובשים, טיפה של בושם אהוב, גבישי רוז קווארץ…
 
כמה דברים על איפור:
בעבר, נשים שמשחו איפור על פניהן ובזכותו נראו מושכות יותר, ואחרי החתונה נראו יפות פחות או בכלל לא, בעלן יכול היה להאשימן בכישוף ובכך לשלוח אותן למותן, או לפחות לקבל גירושין.
איפור וקוסמטיקה הן אחת המתנות שניתנו לנשים על ידי המלאכים הנופלים על פי המיתולוגיה היודו-נוצרית- יחד עם האסטרולוגיה, המתמטיקה והיכולת להטיל לחשים מאגיים.
הרבה מילים באנגלית שמשתמשים בהן להחמיא ליופין של נשים מקורן במילים שמתארות כישוף. alluring למשל- בא מהשורש allurne מילה המקבילה לצמח הדודא (מנדרגורה) המעורר תשוקה וסמל  המגדיר את אמנות הכישוף. המילה glamour בתירגום “זוהר” נועדה לתאר לחשי מיקסם של יופי שהמכשפה מטילה. משתמשים במושג הזה לתאר כשפים עד היום.
 
בסיפרה The Crone`s Book of Charms and Spells וואלרי ווארף ממליצה על קמיע יופי העשוי מציקדה (או חגב) המסמל כיעור, מעוך מעורב בבשמים כמו יסמין וילנג ילנג ומעורב בשעווה מנר בצבע זהב כדי לסמל טרנספורמציה של יופי- את הקמיע יש לעטוף במשי אדום- סמל לרחם ושינוי.
 
ניחוח: לא רק המראה האישי והסימטריות קובעים מה יפה ומה לא. אנחנו נוטים להעניק משמעות של יופי רק לדברים שאנחנו יכולים לראות- אבל גם לחושים אחרים יש משמעות בהגדרות האלו, רק שאיננו מודעים לכך תחשבו על זה ככה- ניחוח של מאכל ערב לחיך יכול לעורר תשוקה לאותו מאכל. מדוע ריח לא יכול לעורר גם משמעות של יופי? בבחירת הניחוח יש משמעות עמוקה בנוגע לאיך יראו אותנו ולמה. ניחוח חמים, אביבי ונעים שמזכיר גן פורח בשיא פריחתו יעורר את התמונות האלו בהקשר לאדם שממנו הניחוח נודף. ניחוח קר ומרוחק יעורר אסוציאציה קרה ומרוחקת בהקשר דומה. כשאתם בוחרים בושם, אל תבחרו מותג מגניב ומורכב מבחינת ניחוח או סיגנון, בחרו ניחוח שאתם יכולים לזהות בו דברים אחרים. האם אתם יכולים להריח ווניל בבושם הזה? יסמין באחר? עץ הסנדל בשלישי? וכן הלאה. מה הניחוח הזה עושה לכם? והאם- יחד עם ריח הגוף הטבעי שלכם הוא בהרמוניה או שאינו מתאים? רעיון מעניין לאלו מכם שיש גישה לשמנים אתריים- לערבב ניחוח משלכם.
 
אלות הקשורות ליופי מרעיפות ייתרון מיוחד על מעריציהן- מזבח לאפרודיטה, ארזולי או פרייה עם סמליהן, פרחיהן וכו` על שידת האיפור או לידה יעניקו ניצוץ זוהר עתיק ומיוחד למראה שלכם. במידה וזה לא רצוי, לימוד על הסמלים של האלה ושימוש בהם יעניק את כוחה. לפי האגדה למשל, דמעותיה של פרייה הפכו לאבן, וזו הענבר. מחרוזת ענבר תגדיר את יופיו או יופיה של העונד. אבוקדו, הפרי המקודש לארזולי, יעניק יופי או ייכתש למשחה, ויימרח על הפנים. ב”צמחים קסומים ומכושפים” מלמדים לקלף את הגלעין ולתת לו לקליפה לצוף על המים, וזה מספיק כדי לזכות ביופי. חיות כמו פרפרים ונחשים המסמלות טרנספורמציה- וגם אייל עם קרניו המרשימות- הן הטוטמים של היופי בעולם הטבעי.
 
דבר נוסף המגדיר יופי הוא בריאות- או הקרנה של בריאות כלפי חוץ: כל האלו שעובדות קשה כדי לרזות ומגיעות למשקל של 45 קילו, חשבתן שעור חיוור ומתוח על עצמות מושך מישהו? טעיתן. רוב הגברים שהכרתי בחיי העדיפו נשים עגלגלות יותר, שיש להן סומק טבעי בלחיים, מאשר נשים רזות שמקרינות חולי כלפי העולם. בריאות הוא שיקול ביולוגי המגדיר יופי- אדם בריא הוא אדם שיביא לעולם צאצאים בריאים, משמע המוח הפרימטיבי משייך בריאות ליופי באופן מוכני. יש סיבה מאוד טובה למה נשים יפות ברפריזנטציה עתיקה הן מלאות, ואפילו שמנות. ראו את וונוס מוולדרוף למשל. זו הסיבה שיש בקוסמטיקה מוצרים כמו סומק ואפילו שפתון. לחיים חיוורות מידי ושפתיים אנמיות לא מראות את הבריאות הטבעית שיוצאת החוצה מהגוף האנושי ומעניקה חן טבעי- ולכן מחקים אותם על ידי מוצרים אחרים, אבל צריך לזכור שאין תחליף לסומק אמיתי ושפתיים מלאות ואדומות.
 
גבישים כמו רוזקווארץ, מעלימים פגמים ומגבירים את האנרגיה הקשורה ליופי בהילה. בנוסף ג`ודי הול כותבת הCrystal Bible מספרת כי ג`ספר אדום מגביר את היופי האישי של האוחז בה. מניסיון אישי גבישי אפופילייט עושים את אותו הדבר.
אתם לא חייבים ללכת עם הגביש איתכם אם תשרו אותו במים בלילה ותשטפו את הפנים איתו, תקבלו אפקט זוהר לא פחות, וכמובן, לא לשכוח את הענבר שצויין קודם לכן.
 
ביטחון עצמי הוא תכונה חדשה שמקרינה יופי. אם תאהבו את עצמכם תמשכו אנשים אחרים שירגישו דומה- ובנוסף, אם אסוצייטיבית נשייך תמונות או סצינות שמגדירות אצלנו יופי- נשים או גברים יפים מקרינים תחושת ביטחון עצמי ושלווה. רעד, או עצבנות אינה תכונה שניתן לשייך ליופי- ומכיוון שהמוח שלנו עובד כמו שהוא עובד- חוסר ביטחון עצמי מפנה את תשומת הלב של האדם שאיתכם למקומות בהם יש פגמים בכם- ומתחיל תצורת מחשבה שמחפשת את הפגום והא-סימטרי. תעבדו על הביטחון העצמי שלכם- תאהבו את עצמכם והיופי יזרח הלאה. תחשבו על זה- האם ראיתם פעם אנשים שאתם מחשיבים ליפים בצורה חסרת ביטחון או עצבנית?
 
טיפ יופי מתוך Pure Magic של ג`ודיקה אילס- מגיע מתוך הקוסמטיקה של הודו- כף של תבלין כורכום טחון וחצי גביע יוגורט שמן, יוצרים מסיכה המעניקה זוהר לפנים. להשתמש כמו מסיכת פנים רגילה. לשיער עשיר ויפה- להוסיף 30 טיפות שמן רוזמרין לשמפו שלכם (לא אם יש לחץ דם גבוה!)
 
סוד נוסף הוא קירבה לטבע. הטבע הוא קופסת הקוסמטיקה האמיתית. כל המוצרים שמוכרים לכם שמכילים רטינול ושאר ירקות, יקרים ומכילים כמות זעירה של חומרים פעילים. אולי עדיף להכין בבית? ידידה שלי שהיא כוהנת גאיה ומגיעה ממקום של התנסות של חברות קוסמטיקה יוקרתיות מספרת לי שהמסיכה הטובה ביותר היא זו שהיא הכינה בבית לבד- מחומרים שהיו זמינים לה ולא יקרים. אולי הגיע הזמן להפסיק להאמין לפירסומות ולאשליות ובמקום ליפול למקסם- glamour האשליה להתחיל להיות האדונים שלה? לעטות את היופי כמו שהוא ולהיות יפים כמו רק שאנחנו יכולים להיות? תחשבו על זה.
 
אדבר על מתכון אחר מPure Magic שיש לו תוכן מפתיע. אמבט הקטה. הקטה אינה אלה שיופי הוא מתכונותיה הראשונות שניתן להציג. אבל יש לה היסטוריה של פיתוי מוצלח- הצמח שלה לוונדר שהיה נפוץ כבושם אצל הזונות בצרפת יחד עם דבש וחלב יוצרים אמבט ענוג המחזיר לעור את חיוורונו ורכותו, ומעניק יופי לפנים ולשיער. הכמויות תלויות בכם- לחמם את החלב ולהמיס לתוכו את הדבש, ולהוסיף לאמבט 6 טיפות שמן אתרי של לוונדר.
 
ואילו עתה אכתוב על גלמור- שיטת מאגיה שמטרתה לשנות את המראה- ואת דרך התפיסה של האנשים לגבי אדם מסויים. האם מאגיה שכזו היא חיובית או שלילית? האם זו דרך מניפולטיבית לגרום לשינויים אצל האדם ומראים חיצוניות שאינה קיימת בפנים? יש וויכוח. אבל אני מאמין שכל יופי תלוי תפיסה ולפיכך אשליה. אין שום סיבה שאדם לא ישתמש במתנות האמיתיות שלו- אם ניתן, כדי לקבל את מה שהוא רוצה ולהגיע להגשמה עצמית, גם אם זה מראה חיצוני נאה או לחש יופי מוצלח.
 
שיקוי מעניין להגברת תשוקה- יכול להכיל מים של קרנליאן ושל גרנט- המפעילים את הצ`קרות התחתונות, שבהם נחלט כפית דמיאנה מתוקה- המעלה את החשק המיני ברמה המאגית והפיסית. תה ירוק הוא גם אפרודיזאק ידוע. לריפוי פריג`ידיות ניתן לרחוץ בחליטה של מליסה לימונית.
 
היסטוריה: המילה Glamuory הגיעה מימי הביינים- מצרפת. פירושה היה “לחש” או “מיקסם” ובסופו של דבר התקבעה המשמעות של “שינוי צורה או אשליה שקשורה לאדם, ולשינוי שאינו לבעל חיים”- בניגוד לShapeshifting. יש לשים לב שהשימוש במילה גלמור הוא בדרך כלל לא קשור ליופי טבעי אם כי ליופי על ידי קוסמטיקה, איפור וטריקים אופנתיים שונים: כמו ביפאנית- הזונות ברמה הגבוהה ביותר היו אלו שרכשו לעצמן “רוח” או “סיגנון” שזו אותה מילה ביפנית- הרוח הנושבת והסיגנון שמעניקים יופי אמיתי, ייחודי לאדם.
 
הטואטה דה דנאן למשל, היו ידועים ביכולות המיקסם והגלמור שלהם- הם היו יפים ושינו צורה או דרך התייחסות אליהם מרצון. דוגמאות רבות כאלו ניתן למצוא במיתולוגיה הקלטית- כמו בסיפורה של אידיין.
 
צריך להיות קשובים למציאות כשמדובר בגלמור. גלמור לא יהפוך אתכם לאדם אחר (בניגוד למה שראיתם בסרט “הכישוף”) והוא לא יגרום לכולם להתאהב בכם, וגם בעיקרון זה לא יעלים בעיות שומן או אקנה- אבל יתמוך בדרך לפיתרון בעיות אלו.
כדי להפעיל גלמור צריך ליצור תצורת מחשבה המכילה את מה שאתם רוצים- עבור חוסר תשומת לב- חישבו על ריקות אפלה. עבור יופי תחשבו על משהו- מקום בטבע, תערובת של הדברים שנראים לכם יפים ומוצלחים, התחברו לתחושה הזו.. ראו עצמכם עומדים מול מראה עם כל הפגמים שלכם, והדברים שאתם רוצים לתקן. באמצעות הדמיה יעילה העלימו אותם. תשלחו לרעיון הזה אנרגיה ותקבעו אותו בתור טריגר- אולי אחד שמקושר לבושם שלכם, או לטבעת או תכשיט אחר. שימוש באותו קטליזטור ייתן תקופה של גלמור- עד שהאנרגיה תפוג ותאלצו לטעון אותה מחדש. היזהרו בשימוש בגלמור. ייתכן שזה מפתה לשנות צורה למשהו ענוג ויפה- או להעלם מהעין האנושית אבל יש מקרים של אלו שמתמכרים לתחושות האלו ומאבדים את ה”עצמי האמיתי שלהם” בזמן שהם מאדירים תכונה אחת. ראו הוזהרתם. התיקון של הנזק הדורסני יכול להיות קשה עד בלתי אפשרי.
 
רינה קסם, ממליצה בספרה “דרך הקסם” טקס לקבלת הגוף כמו שהוא- זה צעד חיוני גם להבאת שינויים בגוף וגם לקבל ביטחון עצמי שמגביר את היופי והקסם האישי. הספר נגיש בארץ, ולפיכך אני מפנה אתכם אליו. או, אני ממליץ שתכתבו אחד לבד. רצוי כולל עירום מול מראה- כדוגמת הטקס של רינה, ואולי מתנה קטנה עבור עצמכם כדי לקבל אתכם, כמו שאתם. ועוד משהו, לאלו שלא גולשים בפורום אמנות המאגיה, יש אמבט העצמה אישי לחורף– שאולי יעניין אתכם.
 
לקריאה נוספת:
דרך הקסם- רינה קסם, עמוד 150- כישופים.
Witchcraft: Theory and Practice-  Ly de Angeles part 3-Spellcasting (sorcery) p.155
ספר המוקדש כולו למאגיה קוסמטית    Enchantments-Edain McCoy
 Pure Magic: a complete course in spell casting- Judika Illes 
היו יפים ואהבו עצמכם.
ארדן.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.