קטיושות, ואוכל גורמה.

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2006-07-16

זה היה אמור להיות סופ”ש נעים.

החבר הגיע, הכנתי עבור ארוחת צהריים קלילה ביום שישי עוף בבלילה ברוטב חריף-מתוק וגם מוקפץ סיני רענן עם זנגוויל טרי. ציפיתי לשבת שבה אימי נמצאת עם אחותי בחיפה, ואני עם בן זוגי היקר נדבר, נשתעשע ובעיקר נחווה את השלווה שאין לנו ביום יום.

בן זוגי לומד ממני בנוסף גם מאגיה- השיעור של היום היה אמור לכלול יחס של כבוד למתים, ויצירת דיאלוג עמם.

בדיוק כאשר ראינו סרט במחשב- היה בום. הבית שלי רעד.

לא חששתי. “בומים” לא מפחידים אותי. לחשי ההגנה שהטלתי על ביתי מלמדים אותי שהכול שלם. אני גם יודע מתי אני אמות, וזה לא עכשיו.

אחותי עם שני הילדים המדדים שלה באה אלינו כי היא חפצה לברוח מחיפה- עירה, ולגור פה עד שההפצצות תיפסקנה, אבל בעצם היא הביאה איתה את האימה והמלחמה.

זה יגמר בסופו של דבר, כמו הכול. אני רק תמה כמה נאלצו לברוח למקלטים בכל העיתים בגלל המצאת הטיל. אבא שלי, שועל מלחמות עתיק- אומר שהקטיושה לא נועדה ליצור נזק, אלא רק בעיקר רעש. החבר שלי לא מבין, ומנסה להבין למה.

“מה המטרה האמיתית של הטרור?”

התשובה של רוב תושבי ישראל העייפים מפיגועים ומלחימה בשטחים תהיה “להרוג מה שיותר אנשים.” זו טעות. הטרור נועד לגרום לאנשים להפסיק לבטוח בממשל. זה אמור לגרום כאוס, אנדרלמוסיה ופירוד. זה לא עבד פה. אולי בגלל שישראל בין כה וכה מפורדת כ”כ, כל האנשים בה כה שונים וכה אחרים אחד מהשני (מי מדבר, המכשף באמת…) אז דבר קטן כמו פיגוע לא מפרד בינינו, אלא מקשר. מי לא איבד קרוב במלחמה? קרוב בפיגועים, קרוב בהפצצות?

בן זוגי לא שש לעזוב את ביתי וללכת ברחובות בניגוד להמלצת כוחות הביטחון. הוא מרגיש מחויב לנסוע מחר עם גיסי לחיפה ומשם לביתו. כמעין פיצוי אני מכין ארוחת ערב נעימה וטעימה- תפוחי אדמה קטנטנים בתנור עם חומץ בלסמי לבן, שמן זית טוב ורוזמרין, בתוספת שום ותבלינים ואספרגוס ברוטב שמנת בסגנון צרפתי. הוא אוהב את זה,

הוא מנשק אותי ללילה טוב,

אני כבר מרגיש בחיסרון שלו- כשהוא נוסע היום.

אחותי מבקשת ממני להישאר ער במידה ויהיו עוד פיצוצים ונצטרך לעבור למרחב המוגן.

אני מסכים ומפזר אבקה שיש לה יכולות הגנה מסביב לבית.

שקט לפני הסערה…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.