לחשים שונים של בלתי נראות

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 21/02/2019

כשפים שבאופן אסוציאטיבי מקושרים לפיות וישויות שונות אשר מופיעות ונעלמות בעולם האסטרלי, האחר, הם כשפי בלתי הנראות. יש אנשים שבאופן טבעי קל להם להיטמע או לייצר הינומה של מזל אשר מאפשרת להם לעשות דברים מבלי להיתפס. חלקם יכולים להיטמע באופן פיסי ביותר, על ידי צמצום ההילה שלהם לתוך העולם הזה, או פשוט ליצור אוסף הזדמנויות הרי “הלכתי למשרד אבל באותו הרגע כולם הביטו לכיוון השני.” לעיתים זה קורה לכול אחד שעוסק במאגיה בתנאים הנכונים מבלי שנתכוון לכך, אבל יש צורך מידי פעם ב”מתכון” והריהו כאן. שיקויים מרקחות וטקסים קיימים כדי לעורר את הכוח הזה, המאפשר לנו או לחפצים שלנו להיות בלתי נראים ונתפשים על ידי הסביבה.

סקוט קנינגהם באינצקלופדית הקריסטלים שלו מציין את הלחש הרומי של לעטוף אבן אופל בעלה דפנה טרי, כדי להיות בלתי נראים. (ע’ 121) זה נראה כמו פוקוס מאגי הגיוני בהתחשב בעובדה שעלה דפנה מיצג הצלחה וניצחון ואבן אופל היא סך הכול גביש צורן שמשקף צבעים רבים. על ידי שימוש בדפנה לעורר הצלחה (או שמא לעשות את ההפך ממה שהיא עושה לכוהנות של דלפי ולצמצם את התפישה האל-חושית והחושית) ובאופל שכוחו יכול לשחק בגוון, ולהעלים צבעים ניתן לראות איך מכשף מוכשר יכול להשתמש בזה כדי להיות בלתי נראה.

לי דה אנג’לס, בספרה כישוף הלכה למעשה,נותנת טקס שלם יותר: (ע’ 182-183) הסופרת מתארת כיצד לעטוף את מושא הכישוף בגלימה טקסית, להטיל עליו מעגל ולהשתמש בקטורת כיצד לייצר באמצעה וויזואליזציה של ערפל שמסתיר את המטרה. היא ממשיכה ומתארת כיצד היא מטילה את המעגל נגד כיוון השעון, כאלמנט של גירוש היסודות הנראים ואת הציור של הפנטכלים המגרשים את ארבעת היסודות. הרי תרגום חופשי:

  1. עטפו את מושא הכישוף בגלימה טקסית והושיבו אותו על הרצפה באזור הטקסים. ליצור סביבם מתאר הדוק על ידי שימוש בחבל טקסי, ולפיכך ליצר מעגל סביבם. להניח את ארבעת הנרות האפלים (שחור, כחול כהה או אפור) מחוץ למעגל.
  2. להטיל מעגל שמכיל את מטיל הכישוף ומושא הכישוף. להדליק את ארבעת הנרות ולהשתמש בקטורת מוכנה המעלה עשן רב- כנראה קטורת טקסית שהוכנה למטרה זו.
  3. יש לצעוד סביב המושא שבע פעמים נגד כיוון השעון כדי לגרש את האלמנטים שבו: תוך כדי וויזואליזציה של ערפל עוטף את מושא הכישוף. משתמשים בפגיון הטקסי כדי לצייר את הפנטכל המגרש של יסוד האדמה, אויר, אש ומים.
  4. כאשר השלבים הקודמים בוצעו, צריך לחוג האדם תוך כדי החזקת בזיך הקטורת עם כיוון השעון שבע פעמים. יש לכבות בנשיפה את ארבעת הנרות, יש לשחרר את מעגל החבל סביב הדמות ולכרוך אותו סביב עצמו, הוא צריך להישאר בפקעת עד ההסרה של הלחש. יש להסיר את הגלימה ולהניח אותה בצד. יש למסור למושא הכישוף להתלבש בצורה נייטרלית ולא לדבר עם מטיל הכישוף עד שיש צורך לשחרר את הלחש ולגרום למושא הלחש לעזוב. לא מומלץ להיות תחת השפעת הלחש למשך יותר מיום אחד:

כאשר יש צורך להסיר את הלחש יש להכין ארבעה נרות אדומים.

  1. כאשר מסגרת הזמן תמה, המושא צריך לחזור אליכם ויש להטיל סביבם את המעגל כאשר הם לבושים בגלימה, קטורת בוערת, ומתארם עם החבל, כאשר הנרות האפלים בוערים.יש גם להטיל את המעגל החיצוני של הטקס.
  2. יש לצייר את הפנטכלים של היסודות בצורה מזמנת ולא בצורה מגרשת, לאחר מכן יש להוריד את החבל הטקסי ולהותיר אותו רופף על הרצפה- ולהסיר את הגלימה מהמושא.
  3. להדליק נרות אדומים מהלהבה של הנרות האפלים, יש לכבות בצביטה על הנרות הכהים, ולהחליף אותם בפמוטות עם נרות אדומים. לאחר מכן מושא הכישוף צריך לצאת מהמעגל שהוגדר קודם על ידי החבל למעגל הראשי ולשחרר את המעגל הראשי. ורק אז יש לכבות בצביטה את הנרות האדומים.
  4. יש לתת את הנרות הכהים למושא הכישוף ולהנחות את האדם להיפטר מהם כך שאיש לא ידליקם שוב, ולגרום לאדם להתקשר אליכם תוך 24 שעות כדי לוודא שחזרתו למציאות הפיסית הושלמה.

כאן בלחש הזה, יש את המבנה הטקסי הכבד של ויקה, וניתן לראות זאת, העקרונות לעומת זאת הגיוניים- שימוש בסמלים של הרחקה וגירוש מן המציאות, והאימון המתיש אך היעיל של ארבעת היסודות מאפשר שליטה בצורה שבה הם מתממשים או מתמוססים אל האין.

מקום חמים בליבי נשמר ללחשה של מארה רייבנסונג בלווטר: הלחש הזה עלה לאינטרנט אי שם בשנת 1998: היא נותנת מתכון לאבקה שעוזרת למכשפים להפוך לבלתי נראים או להוריד הדגשה של חפצים שלהם:

http://www.everythingunderthemoon.net/spells/invisibility-spell2.htm

האבקה מכילה:

  1. חלק אחד עלי שרך מיובש
  2. חלק זרעי פרג
  3. שני חלקים אבקת אולמוס (שמשמשת להורדת נפיחות ובקוסמטיקה)
  4. חלק אחד שרף המור
  5. חלק אחד של עלי מיורן
  6. שלושה חלקים של עלי שמיר טריים
  7. תשע טיפות של תמצית שקדים לאפייה

ההוראות כוללות כתישה של הרכיבים וערבובם עם התמצית, פיזור שלה בתבנית אפיה או קערת מחומר, ואפייתה בתנור עד שהיא משחימה וקידושה עם לחש מדובר בסגנון “דברים נראים ובלתי נראים- תנו לי ללכת בינם ומלפנים!”

היכולת של עלי השרך להחביא את הזרעים מתחתיהם, והשינוי שלהם כאשר הגשם יורד מסביר את התכונה הטבעית שלהם לייצור לחשי אשליות, וגם הפרג כתבלין האשליה וההזיה, האב של האופיום והאסקפיזם עובדים מצוין. עד כאן הכול בסדר. אבקת האולמוס קצת הזויה: למרות שהיא מורידה נפיחות, משתמשים בה מאגית כדי לעצור רכילות- אולי כאן יש מקום של הפסקת הדיון או הדיבור על הנוכחות של מושא הלחש, אבל אני חושד שזה כאן כאוגד שמאפשר לתרביך הזה להיות אבקה.

המור כנראה נועד להיות גורם מחזק מאגית- אבל הוא לאו דווקא רצוי כאן, והמיורן לחלוטין לא קשור. אולי במקור זה היה אורגנו שמגן מסמכויות שונות- עלי השמיר מביאים גם הצלחה במצבים מסוימים אבל שימוש נרחב מידי סופח או הורס לחשים. ומדוע יש כאן תמצית שקדים? לפי הפולקלור או משויך ליסוד האוויר ומעניק חכמה, אבל זה לא מספיק כדי לתת היגיון לנוסחה הזו. אני כאן מספק נוסחה חלופית שהגיונית לי יותר: שימו לב, אני נותן אותה בגרסה ללא כמויות כדי שהיא תשמש כנוסחת בסיס שיש לשנות או להכין ממנה אבקה, שמן, טינקטורה קטורת או אפילו קמיע:

  1. גרגרי פרג
  2. עלה שרך
  3. אבקת סנדלווד לבנה- גם מחזק, גם מאפשר התמוססות אל הסביבה
  4. אבקה מקליפת ביצה שלמה- סוג של הגנה והיא גם “מסתירה” את האפרוח, והיא כלי תחבורה בטוח מסורתי של מכשפות
  5. אורגנו- הגנה מסמכויות
  6. ציפורן- הגנה מרכילות
  7. כותרת של לוטוס כחול עבור אשליות והסטת המבט

אלו יכולים לשמש את כל הנ”ל, ולעזור לאדם המודרני להפוך לבלתי נראה- וגם מעבר לזה, בכמות הנכונה של האנרגיה להסתיר מקומות וחפצים.

ארדן,

של הגן.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.