שלושה כתרים לימיה

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2012-10-05

בתחילת העולם ימיה לא הייתה האימא האוניברסלית שהיא היום. היא הייתה בעצם השמרטפית הרוחנית של כל הילדים שנולדו, אלו שמתחת למים ואלו של האדמה ולפיכך היא הייתה עסוקה מאוד. יום אחד ,הכוח הבורא של העולם שאין לו מגדר והוא אב ואם כל האורישות קראה למסיבה בארמונה. היא שלחה את לגבה השליח להזמין את כל האורישות למסיבה. לגבה היה מאושר, כי הוא ידע שהוא יקבל ממתקים, אלכוהול ודגים מעושנים עבור החדשות הללו בכל בית שבו הוא יעצור ויחלק את ההזמנות. הוא הביא את החדשות גם לימיה, שהייתה כה עסוקה בטיפול בילדיה מתחת למים- ובקושי הקשיבה למילותיו בהיסח הדעת. יום המסיבה התקרב והגיע, והאורישות כולן החלו להכין מתנות לאבא האוניברסלי. אובטלה יצר מטה מזהב לבן ופנינים, ואושון רקחה בשמים יוקרתיים לגופו של אותה ישות בוראת ששמה ביורבה נקראת אולודומרה. כשהזמן התקצר, לגבה ריגל אחרי המתנות, ושאל את ימיה לגבי מה שהיא מביאה לאולודומרה. ימיה ששכחה לחלוטין מן המסיבה נכנסה ללחץ. היא זימנה את אחד הדגים שלה שיקח אותה במהירות אל היבשה והשוק. הדג המהיר ביותר שלה הגיע, ונשא אותה אל השוק. בשוק ישבה אויה, אורישת הסערות והשינוי ומילאה סלים בפירות היפים והריחניים ביותר- כדי להזין את אולודומרה. “”כדאי לך למהר,”” היא צחקה וקולה היה כרעם- “”אחרת לא יהיה לך כבר מה לקנות.”” ימיה הסתובבה בשוק, אבל או שהחנויות היו סגורות או שלא היה דבר הראוי למלכה אולודומרה. בסופו של דבר, ימיה הגיעה למוכר האחרון שהיו לו בדיוק שלושה ראשי דגים ושום דבר מלבד זה. ימיה הביטה בחוסר סיפוק ולקחה אותם. עדיף להביא מתנה לא מרשימה מאשר לבוא ללא מתנה בכלל. המוכר עטף את שלושת הראשים עבור ימיה.

ימיה מיהרה חזרה לביתה ולבשה את שמלתה הכחולה היפה ביותר, ועיטרה את שיערה בפנינים וצדפים. היא ביקשה מאותו דג מהיר לקחת אותה לארמון של המלך אולודומרה. היא שמה את מתנתה בסל, וידעה שהיא עשתה כל שהיא יכלה לעשותו- ובמחשבותיה היא הייתה מאוד לא מרוצה מן המתנה שהיא השיגה עבור אולודומרה. הדג ביקע את פני המים והחל לרחף לכיוונו של הארמון כשימיה והוא מוקפים באור וקצף גלים. בכניסת הארמון המוסיקה השמימית הכריזה על הזמן שבו יש להעניק את המתנות לאולודומרה. כל האורישות יצרו תור מן הכניסה עד הכס ואחת אחת הביאו את המתנות לאולודומרה. ימיה עמדה אחרונה בתור- מתוך חרדה ועצבות בנוגע למתנה הלא-מרשימה שהיא עצמה הביאה. אולודומרה היה שמח, ומופתע מכל מתנה שקיבל ובירך את האורישות שנשאו אותן. זמנה של ימיה להעניק את מתנתה הגיע. אולודומרה שאל בקול רך, “”איזו מתנה הבאת?”” ימיה חשפה את שלושת ראשי הדגים. “”האם זו המתנה שהבאת?”” ימיה נשאלה. היא הנהנה והתחילה להסביר. אבל לפני ההסבר אולודמרה התחיל לצחוק.””האם זו מתנה ראויה למלכה?”” כל האורישות האחרות צחקו גם הן. ימיה הרכינה את ראשה בתחושת בושה. אולודומרה אמרה לימיה להרים את ראשה. “”אין זו מתנה רגילה”” היא הסבירה. “”כמו שאת הבאת לי ראשים, אני אשים אותך ראש על כל הימים. כל האורישות האחרות הביאו מתנות יפות וגאות, אבל את הבאת לי מתנות שנבעו ממאמץ ומשמעות.”” אולודומרה נעמד והחל ללכת לקראתה של ימיה. הוא לקח את צלחת שלושת הדגים ובידיו הם הפכו לשלושה כתרים של כסף ואבני חן.  היא הניחה כתר כסף אחד על ראשה של ימיה ואמרה שמעתה היא תהיה מלכת כל הימים. לאחר מכן, היא הניחה כתר כסף שני ואמר שהיא תהיה מלכת כל הארץ. לבסוף היא נטלה את הכתר השלישי ואמרה שימיה תהיה מלכת השמיים והעדן. שלושת הכתרים הפכו לכתר אחד גדול של אור. “”מעתה הכתר שלך יזוהה תמיד בכל לידה ובכל טקס שיש בו התחלת חיים”” הוא אמר לימיה.  צבעה הכחול תמיד יהיה בלידה הטקסית כי היא המלכה של הלידה. היא אורישה שאינה צריכה לענוד את כתרה כי הכתר שלה, כמו כוכב זוהר על מצחה יזוהה עימה ועם מלוכה לנצח.

ימיה השתחוותה לאולודומרה, וכל האורישות באו לברך את מלכת כל הימים, האדמה והמרום. טירה נבנתה עבורה באופן מידי בין העולמות, וכאשר ימיה ביקשה את ברכתה של אולודמרה היא ביקשה גם הסבר. “”אני רואה את לבבות האדם והאורישות. את זכית בשלושת הכתרים כי את תמיד דואגת לילדי האדם, האורישות והדגים. אני יודע מה עומד מאחורי המתנה, ימיה שלא מספיקה ליצור מתנה מפוארת בגלל שהיא עסוקה במלאכה שניתנה לה.”” ימיה זכתה בכבוד הזה בזכות עבודתה וליבה. לאחר ברכת אולודומרה ימיה התיישבה על כס אדיר ממדים, העשוי מזהב, כסף, פנינים ואלמוג כשכל דגי הים באו להשתחוות בפניה, המלכה החדשה של הים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.