תרגול

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2009-07-17

 

תמיד יש כמה דיונים, שהם אין סופיים על נושאים מסויימים של מאגיה. אחד הדיונים הללו הוא דיון המוסר שכמו אבן שמתגלגלת מראש הגבעה ואינה יכולה לעצור בגלל רצונה שלה. תמיד מדברים על מה נכון או לא נכון לעשות וכדומה. ככול שאני מתקדם הדעות שלי מתעדנות וגם לעיתים משתנות ואחד הדיונים שכל הזמן אבל כל הזמן, עולים לאחרונה אצלי זה ההבדל בין שאמניזם לבין witchcraft
שאמאן אחד מציין את התלות ברוחות, שאמאן אחר מציין כי אופי הטיפול שונה- השאמאן נותן למטופל מה שהוא צריך והמכשפות נותנות מה שהוא רוצה. אבל אני רואה דברים מקשרים: מחד, אני עצמי נתתי לאחרים מה שהם צריכים והתעלמתי מהמשאלות שלהם פעמים רבות- וזה כולל את היום שבו ממש ציוותי על מטופלת להיפטר מבן זוג שגורר אותה לאבדון.
 
ואולי יש אשליה בזה שפעולות שאמניות רכות ופעולות מאגיות נוקשות- אפילו שמעתי מפי שאמנים שמאגיה כופה על הטבע בזמן ששאמניזם זורם איתו- אמנות תפלות, כולן. מילים ומושגים שנועדו ליצור הבדל בין “אנחנו” ו”הם”- שכמובן אנחנו טובים והם פחות טובים. בכל מקרה הרושם שלי מהשאמניזם המודרני שעובר אינדוקטרינציה בישראל זה אוסף של רעיונות ניאו-פאגניים עם תיבול של פילוסופיה ומיתולוגיה אינדיאנית אמריקאית חבל שזבל של העידן החדש, רדידות וחוסר רצינות אפפו את הדבר הזה עד שהעבר נשכח- עד שהדגש על היסטוריה ומקורות טהורים ונכונים לא נותרה. אני יודע את זה כי מחפשים רבים של המאגיה עברו באותם השערים ממש: סופרים מאיכות נמוכה, סילבר רייבנוולף למשל, או מורים שאין להם ידיעה אמיתית של הכלים אותם הם מלמדים.
 
והמאגיה המודרנית היא אכן שבבים של מאגיה קודמת- מסדר שחר הזהב בהנהגת מאת`רס בחר כלים מכל מיני תרבויות ואמונות: מעגל, ארבעה יסודות, ארבעה מגדלורים, גבריות ונשיות באלוהות- מלאכים וסמלים… הוויקה שהפכה את המאגיה נפוצה בהרבה, לקחה את הכלים הללו ופישטה אותם (יחסית) אבל כל אחד מהכלים הללו שואב מבאר עמוקה ועתיקה- המעגל שומרי, ארבעת היסודות רומיים, המלאכים כנעניים וכנראה גם אשוריים לפני כן, ועוד. השאמניזם המודרני שואב מהכלים המופשטים הללו- ועוד כמה כלים שהופשטו מהכלים הקשים של השאמניזם המסורתי. בקיצור, מסורות אחיות.
 
והתירגול- הדבר שכמובן זילזלתי בו והנחתי בצד בשנייה שהראיתי ורצתי ישירות להדמיה מתקדמת- וללחשים. הרי יש לי כישרון כביר שלא זקוק למירכוז ותמיכה של מדיטציה נכון? לא נכון. כשהתקדמתי ראיתי את החומות שהתירגול הקלוקל שלי יצר. ניסיתי במשך שנים למצוא שיטה שתעבוד עבורי- מדיטציה קצרה שתעניק לי את המרכוז שאני צריך- והייתי צריך לסנן שטויות של ניו אייג`, בודהיזם רקוב, טאואיזם מעוות, כדי למצוא את זה- והספרים שעבדתי איתם או שהם התעלמו לחלוטין ממדיטציה או שהם נתנו גירסא שהייתה יותר מידי דימיון מודרך- והייתה מאוד- pathworking מתקדם שלא איפשר לי להיכנס אליו כמו שצריך כי כאמור, לא היה לי הריכוז בשביל זה, או שנתנו קווים כלליים מידי שלא אפשרו לי ממש לזקק מהם טכניקה.
 
לבסוף מצאתי, מצאתי טכניקה יעילה- קצרה ונפלאה בספר של לורי קאבוט
“Power of the Witch” הספר עצמו עמוס במידע היסטורי קלוקל, במיתוס שטוח וכדומה, אבל הוא מכיל כמות רבה מאוד של רעיונות פרקטיים- הכל משיקוי הגנה ששמחתי לאמץ, ולחשים קטנים ויעילים שעובדים עם מקורות אנרגיה רבים ויש בהם בהחלט את האקזוטיקה שאני מחבב. אז עכשיו ערב ערב אני מתרגל את השיטה של לורי להיכנס למצב אלפא.
 
כאן המדיטציה המיסטית נכנסת לידיעה מדעית. לי זה עזר. במקרה הזה המדע יכול לשרת את המאגיה: המדע חילק את מצבי המודעות ונתן להם (לפי רוח הקלסיציזם) שמות שהם אותיות יווניות- אלו עומדים בסולם של סקאלה היררכית והראשון הוא מצב בטא: ערות, או מצב של מחייה רגילה. במצב הזה אנחנו עובדים, לומדים- ועושים במובן האקטיבי והיומיומי. מצב אלפא הוא מצב של רוגע רגשי, מדיטציה ומיקוד שבא ללא מאמץ, המצב שבו האנרגיות נראות לנו ואנחנו רואים שלא דרך העניים אלא דרך הנפש. זה המצב שבו ניתן להטיל לחשים מוצלחים ולעשות עבודה רוחנית. המצב הבא הוא מצב תטא, שבו אנחנו במדיטציה עמוקה יותר- מכאן ניתן להטיל אסטרלית בקלות, והמצב הרביעי הוא מצב דלתא- שינה עמוקה ללא חלומות. והרי גרף של גלי המוח בזמן התהליך:
 

{5B00FE03-E01D-4B5B-BCF1-0A861BB99703}

 

ספקטרום הצבעים והריכוז בו מאפשר הגעה או צעד צעד למצב הצלול הזה שבו יש לחשים ושערים למצבים אחרים. יש לנשום עמוק, לעצום עיניים ולשבת עם גב ישר- בישיבה מזרחית, כיסא או שכיבה (אני מעדיף שכיבה) לספור עד ארבע ולשחרר את הנשימה וחוזר חלילה במשך כדקה. ואז להביט דרך העין השלישית או יותר נכון לנסות להביט בחלל דרך נקודה במרכז המצח- כשהעניים עצומות. לרוב יתגלה מסך כסוף או אפור. על המסך הזה יש לראות בעין הנפש (וכאן ההדמייה, הוויזואליזציה שתירגלתי במשך שנים עזרה) מספרים. להתחיל עם הספרה שבע בצבע אדום דם, שש כתום, חמש צהוב, ארבע ירוק, שלוש כחול, שתיים בצבע אינדיגו ואחד בצבע סחלב חיוור- או צבע לוונדר. בסוף הספירה הזו- לומר לעצמך- “אני במצב אלפא, והכל יתבצע כרצוני.”

בסופו של דבר, ניתן להשיג אלפא מיידי על ידי מציאת מחווה שתגרום לטריגר למצב אלפא וכך במקום לשבת במדיטציה באמצע הרחוב כדי להביא אוטובוס, שילוב נבחר של אצבעות יביא אותנו למצב המאגי המתאים. פשוט להיכנס למצב אלפא בדרך הרגילה- ולומר לעצמי “כשאשלב את האצבעות ביד השמאלית (לדוגמא) אגיע למצב אלפא”.

לורי קאבוט על ידי זה שהיא שמה את החכמה הזו על הכתב העניקה לי שער שלא היה לי בעבר- איחוד בין מדיטציה ומאגיה, ולמרות הידע הכושל שלה בהיסטוריה מאגית והדעות הפמיניסטיות עד לחטא שלה- היא זכתה מבחינתי בכבוד ובכתר חכמת העיתים. ואולי בפעם הבאה גם אעתיק בצורה אכזרית ומאוד לא נחמדה את שיקוי ההגנה המקסים שלה שמכיל שיער זאב, מור ולבונה.

עכשיו אני מרגיש בשלווה מקסימה וזו תקופה נפלאה עבורי- כל הדברים שאני חפץ בהם זורמים לכיוון שלי. ספרי מאגיה שחפצתי בהם יגיעו אלי משומשים. סיימתי להשיג את הסידרה של יאן פרייז החביב. הספר האחרון בדרך אלי. הוא סופר השראתי עם נטייה נפלאה להפוך היסטוריה לסיפור. אקבל גם ספרים שחפצתי בהם זמן רב, אך לא הייתה לי ההזדמנות הנאותה לקנות או שהם סוננו מחמת תקציב ועתה הם זמינים לי. אני ארצה לעשות “רשימת מכולת” של דברים שאזדקק להם בפעם הבאה- ספרים וחפצים אחרים.

ארדן

של הגן.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.