נחמה המכשפה הסגולה- עמי ותמי מסופר מחדש

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2007-02-06

נחמה המכשפה הסגולה- כמו רוב המכשפות היא אקופמיניסטית- אבל עיקר דאגתה הוא לרעבים בעולם. “אנחנו חיים באמצע גרמניה הקרירה- גשם יורד והעצים מלבלבים- אבל מה עם הרעבים באוגנדה ואפריקה? אי אפשר לאנוס את האדמה ולשנות אקולוגיה של כוכב שלם רק כדי להאכיל אותם!” אמרה.

נחמה החליטה לבצע ניסויים באמצע העיר- להפוך אבן למשהו אכיל. אחרי ניסויים של שנים היא הצליחה להפוך סלע לעוגיית זנגביל- אבל ניסוייה לא צלחו בעיר.

“אני חייבת לעבור ליער- שם אני בחיבור עמוק עם הכוחות שלי ואוכל כנראה לעשות יותר!”

אחרי מכירת הקוטג` היקר שלה בברלין היא עברה למקום מבודד ביער השחור ליד כפר של חוטבי עצים ואנשים פשוטים יותר. נחמה נהנתה מהשקט- ויכלה לחזור לעבודתה בשלווה- היער סיפק לה כוח רב והיא אפילו הצליחה להפוך את כל ביקתתה לעוגת זנגביל ענקית. היא עמדה לפתוח קבוצת יאהו! ולהפיץ את המתכון בעולם- אך הלחש הפך לא רק את מחשבה לעוגייה אלא גם את כל קווי הטלפון של הכפר. “אוה נו, לאלה יש עדיין מה ללמד אותי בטרנספורמציה.” והיא המשיכה בעבודתה- חיה מפירות היער- באושר יחסי שזה מה שאנשים באמת יכולים לקוות לו.

באותו הכפר היו צמד אחים- עמי ותמי. הם לא היו ילדים רעים, הם פשוט היו משועממים להחריד. השיגרה של העונות והצרכים הפשוטים של אותו כפר ממש לא עיניינו אותם. הערכים של אהבת האדמה ממש פסחו על ראשיהם- לא בגלל שהוריהם לא אהבו אותם, אלא בגלל שאימם מתה כשתמי הייתה מאוד צעירה, והצער של האב לא הותיר פנאי ריגשי לילדיו, זה לא תירוץ, אבל בחיים שבהם יש עונות של קציר וזריעה, אין הרבה זמן להירהור עצמי.

לאחר שעברו כמה שנים, הוא נישא מחדש לאישה נחמדה יחסית- שהייתה עסוקה בעבודות הבית יותר מאשר להוות דמות הורה הולמת ולכן, כדי לנסות לקבל תשומת לב הם בצורה נואשת ביותר ניסו לעשות מעשי קונדס שונים. אביהם תמיד אמר להם “עשו רצונכם, ובלבד שלא תעצבנו מכשפות ודרקונים- כי אתם פריכים וטעימים עם קטשופ.” או משהו בסיגנון. הם מעולם לא הקשיבו.

אחרי שניסו לדוג ללא הצלחה הם הלכו להרפתקתם הבאה- הטרדה של תיירים שבאים לכפר שלהם להרגע. כמובן שמבין הצימרים והקוטג`ים הראוי לציון ביותר היה של נחמה המכשפה הסגולה- עוגה פריכה ומתוקה הזורחת באור השמש. מיד תמי חשבה “איזה מעדן זה יכול להיות” ועמי ציין שזה כנראה בית מכושף וצריך להזהר מהקטשופ- או משהו כזה. (והרי לכם שיעור בחוק השלושה! הא!) ולבסוף תמי החליטה שהיא מספקת לעצמה שומן תינוקי נוסף שהיה בוודאי חמוד יותר אם הייתה צעירה בשלוש שנים, ולנגוס מהבית. אזעקה מנטלית נשמעה בראשה של נחמה. מי נוגס בבית האקולוגי-שומר איכות סביבה שלי?! מיד היא החליטה שזה בטח איזה איש רעב מאוגנדה ששמע על הניסוי שלה באורח פלא- בוודאי שאמן שחש את קץ הסבל מתקרב- ויצאה עם צלחת עמוסה בברוקולי מאודה ובריא הרבה יותר מעוגות אליו. לצערה הם היו ילדים מן הכפר שלא שמעו להורים שלהם שלא להטריד מכשפות.

“ילדים נחמדים- במקום לאכול סוכרים ופחמימות שיועצת התזונה שלכם חושבת שלא טובים להתפתחות שלכם, למה שלא תאכלו צלחת ברוקלי מאודה מלאה בוויטמינים וברזל בריא?”

עמי חרץ את לשונו והמשיך לאכול את הבית. נחמה לקחה נשימה ארוכה ונרגעה, היא חזרה הבייתה- בוודאי יש דבר נוסף שהם יאכלו מעבר לניסוי שלה.

“ילדים מתוקים- אולי במקום לאכול חומרי צבע מאכל מסרטנים ושאר דברים שעשויים לגרום להסתיידות עורקים בגיל צעיר, אולי תעדיפו טופו מוקפץ ברוטב סויה ושומשום שחור שהרגע העתקתי מ *לאישה* ומלא בחלבונים וחומצות אמינו חיוניות?”

תמי זרקה עליה כדור בוץ, והמשיכה לנגוס בקוטג`. נחמה נשמה שנית. אז מה אם זה הכתים את שימלת המשי שהיא קנתה בבומבמלה- ומרח את דוגמת הוורדים-וקורי עכביש האטרקטיביים שהיא לבשה? היא לא נכנעת עדיין. בתולה ציידת- עזרי לי! היא חשבה.

זה ידרוש יותר מסתם מאכלים בריאים- זה ידרוש מאכלים בריאים וטעימים! היא החליטה.

“ילדים… צעירים, אולי אתם מעדיפים לאכול צימוקים מתוקים ואורגניים שמכילים סוכרים בריאים וויטמינים במקום הדבר שגידלתי שהערך התזונתי הגבוה שלו נובע מהעובדה שאנשים באוגנדה סובלים מתת משקל קריטי וצריכים שכבת שומן על העצמות החשופות שלהם?!” היה ניצוץ בוער בעיניים שלה בזמן שהיא אמרה את המילה עצמות.

הפעם הם התעלמו ממנה לחלוטין. זה כאב יותר מהבוץ אפילו.

אחרי שהיא נאנחה ונכנסה לביתה תמי אמרה לעמי “הזקנה הזאת מפריעה לנו לאכול כמו שצריך ומסיחה את הדעת שלנו מהממתק. כשהיא תצא לאפות לעצמה פת אורז אורגנית בתנור הבוץ שבחצר- אני אדחוף אותה פנימה, והבית יהיה שלנו!”

כמובן שנחמה יכלה לראות את העתיד- חיזוי זו טכניקה בסיסית לכל מכשפה. והיא במקרה ראתה את העתיד בכוס מאטה שהיא שתתה באותו רגע. כמובן שהיא לא תתן לשני ילדים לפגוע בה. ולכן עמי ותמי הפכו לזוג קרפדות באופן מידי- ועד היום מלקקים אותם במסיבות אסיד.

* יש מגזין לאישה בכל מקום ובכל זמן ביקום.*

**יש כתבה על רינה קסם בכל מגזין לאישה בכל זמן ובכל זמן ביקום.

גירסאות מצונזרות פחות סופרו לאחיינים שלי במהלך השנים. הם אוהבים אותן יותר מהסיפור המקורי- כמובן.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.