מהות הנתינה ופלפל אדום במכולת.

פורסם להראשונה בבלוג בתפוז: 2005-08-04

שמתי לב שכל פעם שאני מלמד את השיעור על קלפי הטארוט, לאנשים סביבי- מעניק להם מידע על הקלפים שבמקור עוצבו עם טעויות מכוונות על ידי הציירת שלהם בהנחיית אדוארד וויט כדי לשמור על סודות המסדר שלהם, אני לומד דבר חדש. איזה פרט שנעלם ממני נחשף. לדוגמא, קלף הכוהן הגדול או האפיפיור. הוא אינו מחזיק צלב. הוא מחזיק סמל דומה מאוד לקמיע המצרי “עמוד השידרה של אוזיריס.” סמל ליציבות ואחד הקמיעות שהוסיפו בחניטה למומיה.

היום בבוקר הלכתי למכולת. אימי תעדר ימים מספר והייתי צריך רכיבים לכל מיני מאכלים. דברים די בסיסים האמת, גבינות, אולי פלפל אדום בשביל מוקפץ סיני שאני אכין בשבילי ובשביל אבי…

אז הלכתי למכולת ראשונה, קניתי גבינות אבל הפילפלים שהיו להם היו קמוטים וישנים, ולא היה להם כרטיסי חיוג שהזדקקתי להם. הלכתי למכולת אחרת שבדרך כלל אני נמנע לקנות ממנה כי הם מאוד יקרים. קניתי פלפל שצריך לעלות לדעתי אגורות בודדות בשקל וחצי. כן כן יקירי. שקל וחצי עבור פרי שאינו שוקל מאומה בארץ ישראל. ולא מספר פלפלים, אלא רק אחד ויחיד. אם הייתי ישראלי מצוי הייתי מתלהם ורב עם המוכרים. אבל למצער איני כזה ופתאום שמעתי רעש של מים מאחורי. ראיתי מרעה חשוך אבל מואר ומים. לאט הצטייר קלף הכוכב מולי. אספתי את הקניות שלי והמשכתי למכולת שלישית כדי לקנות את אותו כרטיס חיוג שלא היה במכולת השנייה. בדרך ראיתי אישה זקנה שפנתה אלי. התעלמתי. ואז חשבתי על הכוכב. זה קלף שמעולם לא הבנתי כמו שצריך בטארוט. אחד מהקשים לפיענוח עבורי. הוא מסמל מאגיה, או אפילו כישוף חיובי או עזרה אלוהית אבל לא הבנתי למה. סך הכל אישה ערומה (העירום רמז על לבוש שמים- ושהאישה מכשפה והפעולה בלילה, זמן המכשפות באמת) שמוזגת מים- מצד אחת לאדמה, ומצד שני לתוך המים. כשהגעתי למכולת השנייה הייתה ילדה צעירה שאמרה שגם הם לא מוכרים את את כרטיסי החיוג. אני מבין את האסטרטגיה- השיטה של כרטיסי החיוג לא רווחית אז מנסים לצמצם את המכירות כדי שאנשים יעברו מסלול. הגיוני בארץ, שיטת מכירה אגרסיבית. אני נאנח.

אני חוזר באותה הדרך והאישה הזקנה שם. נתתי לה מעט כסף. ואז סוף כל סוף הבנתי את הקלף! נתינה. המכשפה נותנת למים- מים, ולאדמה- מים מבחינתה הכל שווה. הכל חלק ממנה עצמה. כי נתינה לדבר אחר, זה נתינה לאני העצמי ברשת החיים. זהו קלף שיש בו שמונה כוכבים. השמונה ששוכב על הצד הוא סמל האלמוות. זה לא קלף של כוכב, זה קלף של מהות. קלף של חיים. על ידי הנתינה של הכסף לזקנה אני בעצם נותן בצורה סימלית כסף לעצמי. שפע עבור שפע. בלי לציין כמובן שזה מעשה שהחברה מגדירה כטוב, כי לא עסקינן בטוב ורע פה, אלא ברעיון פילוסופי מאגי.

ארדן.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.